ایران امارات

گرفتن اقامت موقت دبی با بهترین شرایط

اقامت موقت دبی

گرفتن اقامت موقت دبی با بهترین شرایط

یکی از معروف‌ترین شهرهای جهان، شهر دبی است، به این صورت که اسم این شهر به گوش هر ایرانی خورده است. اینکه چگونه اقامت کشور امارات و شهر دبی را بگیرید، بسیار به هدف شما برای مهاجرت به این کشور بستگی دارد. افراد زیادی به علت‌های مختلف مثل تفریح، کسب و کار، تحصیل و … خواهان ورود به شهر دبی هستند. به هرحال در نظر داشته باشید که کشور امارات از بزرگ‌ترین قدرت‌های اقتصادی حال حاضر جهان و منطقه است و دریافت اقامت دبی با پیچیدگی‌های زیادی همراه خواهد بود.

امارات اقامت دائم ندارد و شرایط خیلی خاصی نیاز است تا فرد موفق به اخذ اقامت دائم امارات شود. اقامت‌های موقت دبی از یک سال تا ده سال وجود دارند که همه آن‌ها قابل تمدید هستند. در ادامه به توضیح بیشتر درباره شرایط اخذ اقامت دبی می‌پردازیم و شرایط مختلف را بررسی می‌کنیم.

چرا دبی را انتخاب کنیم؟

دبی یکی از بزرگ‌ترین مراکز اقتصادی در حال رشد جهان است. این شهر تماما از نیروی کار جوان و متخصص و سرمایه داران بزرگ تشکیل شده است. سطح رفاه زندگی ساکنین این شهر بسیار بالا است. فرصت‌های شغلی بسیار و درآمدهای بالا باعث شده است تا افراد زیادی به فکر زندگی در این شهر باشند. دبی برای افرادی که در کار خود متخصص هستند و یا قصد سرمایه گذاری در امارات را دارند، یک مقصد مناسب است.

دبی در منطقه خاورمیانه از مناطق نفت خیز است و موقعیت استراژیکی دارد که باعث شده در این سال‌ها بسیاری از شرکت‌های بزرگ بین المللی را جذب کند.

ویزا طلایی امارات چیست؟

همانطور که گفته شد اقامت دائم کشور امارات ممکن نیست اما شرایط اقامت طولانی مدت کشور امارات وجود دارد. ویزا طلایی امارات که از سال 2019 به متقاضیان ورود به این کشور داده می‌شود امکان اقامت موقت در امارات را تا 10 سال فراهم می‌کند که البته قابل تمدید است. از شرایطی که به توان اقامت طلایی امارات را گرفت می‌توان به سرمایه گذاری، ثبت شرکت، خرید ملک و… اشاره کرد.

اقامت موقت دبی

راه‌های دریافت اقامت دبی

اقامت موقت دبی از طریق خرید ملک

یک از راه‌های مناسب و کم دردسر ورود به دبی و اخذ اقامت موقت، خرید ملک در این شهر است. البته هر خانه‌ای هم مورد پذیرش نخواهد بود و از لحاظ قیمت خانه‌ای که خریداری کرده‌اید باید در رنج قیمتی مشخصی باشد. برای اینکه بتوانید در دبی خانه بخرید ابتدا باید یک ویزا توریستی بگیرید تا بتوانید به این کشور وارد شوید.

ویزاهای توریستی بین 30 تا 90 روزه هستند و بعضی آن‌ها امکان خروج و برگشت چند باره را به کشور امارات می‌دهند که باعث می‌شود کارهای خرید خانه و انتقال پول و غیره راحت پیش برود. پس از اینکه خانه مناسب را پیدا کردید که شرایط مناسب برای گرفتن اقامت را داشته باشد می‌توانید خانه رو خریده و مدارک خرید را به اداره مهاجرت امارات ارائه دهید. این مدارک شامل سند خرید و مالکیت خانه، پاسپورت فعلی و بقیه مدارک اقامتی است. در صورت تأیید مدارک می‌توانید اقامت موقت ترکیه را تا 5 سال بگیرید که قابل تمدید هم خواهد بود.

اقامت موقت دبی از طریق ثبت شرکت

کشور امارات شرکت‌های تجاری بزرگی دارد و یکی از مراکز تجاری و اقتصادی اصلی جهان است. این کشور از فرصت‌‌های سرمایه‌گذاری خارجی و شرکت‌هایی که می‌توانند بازار جهانی این کشور را بزرگ‌تر کنند استقبال می‌کند. شرایط راه‌اندازی شکر در دبی بسیار ساده است. برای ثبت شرکت در امارات و گرفتن اقامت دبی نیاز به تأسیس دفتر در دبی نیست، بلکه می‌توانید به صورت مجازی شرکت را ثبت کنید. یکی از مزایای فوق‌العاده امارات برای شرکت‌ها بحث مالیات است.

در واقع کشور امارات هیچ گونه مالیاتی از شما نمی‌گیرد که در پیش رفت شرکت تجاری شما بسیار تأثیرگذار خواهد بود. با ثبت شرکت در امارات شما می‌توانید اقامت طلایی پنج تا ده ساله بگیرید. نکته قابل توجه دیگر این است که تمدید ویزای پنج ساله و ده ساله به خاطر ثبت شرکت می‌تواند بدون هیچ گونه محدودیت تمدید شود و از شرط‌هایی برای تمدید مثل میزان سود آوری شرکت، سرمایه در گردش و غیره خبری نیست. نکته قابل توجه دیگر امکان اخذ ویزا برای خانواده شماست. یعنی شما با ثبت شرکت در امارات نه تنها برای خود بلکه برای اعضای خانواده هم می‌توانید اقامت موقت بگیرید. خوشبختانه از سال 2019 که ویزا طلایی امارات به وجود آمد، کارآفرینان خارجی می‌توانند مالکیت صد در صد شرکت خود را داشته باشند؛ پیش از این، نیاز بود تا یک فرد با تابعیت امارات واسطه این امر شود.

اقامت دانشجویی در دبی

یکی از راه‌های ورود به کشور امارات گرفتن ویزای دانشجویی است. ویزا دانشجویی هم از انواع روش‌های اقامت موقت دبی است که یک ساله می‌باشد. این ویزای باید هر سال تمدید شود و تمدید آن تا آخر دوران تحصیل امکان پذیر خواهد بود. کشور امارات دانشگاه‌های خوبی دارد و شرایط تحصیل مناسبی هم برای دانشجویان فراهم کرده است. یک از دانشگاه‌های کشور امارات که رتبه علمی مناسبی دارد، دانشگاه امارات متحده عربی است.

فرصت تحصیل در دانشگاه‌های امارات و زندگی موقت در این کشور تجربه لذت بخشی است، اما توجه داشته باشید که برخلاف کشورهایی مثل آمریکا و کانادا امکان اخذ اقامت دائم پس از اتمام تحصیل در کشور امارات وجود ندارد. از طرفی امکان کار کردن هم در دوران دانشجویی برای دانشجویان خارجی وجود ندارد. در نتیجه تحصیل در امارات با محدودیت‌هایی برای افراد خارجی همراه خواهد بود.

اقامت دبی

اقامت در دبی از طریق ازدواج

به هیچ وجه نباید برای گرفتن اقامت امارات به سراغ ازدواج سوری بروید. کشور امارات شرایط بسیار سختگیرانه‌ای را برای صدور ویزا از طریق ازدواج در نظر گرفته است. کشور امارات باید از واقعی بودن ازدواج شما مطمئن شود. لازم به ذکر در هر زمان که زوج از هم طلاق بگیرند، ویزای فرد خارجی باطل می‌شود. حدود سه سال باید از ازدواج گذشته باشد تا افراد بتوانند برای دریافت اقامت دبی از طریق ازدواج اقدام کنند.

در صورتی که یک مرد خارجی به خواهد با ازدواج اقامت امارات را بگیرد، از لحاظ مالی بررسی می‌شود تا تأیید شود که توانایی تعمین یک زندگی در امارات را دارد. به صورت کلی کشور امارات روی قوانین اقامت با ازدواج بسیار سختگیری می‌کند و حتی در صورتی که ثابت شود ازدواج سوری بوده است و فرد قصد فریب دولت امارات را داشته‌ است، حکم قضایی دارد و دردسر بزرگی برای شخص خواهد بود.

اقامت موقت دبی از طریق کار

مهاجرت به عنوان نیروی کار به دبی شاید خیلی به گوشتان رسیده باشد و با فکر فرستادن پول از امارات و اختلاف ارزش درهم امارات و ریال ایران بخواهید به امارات بروید. حقیقت امر اینجاست که رفتن به دبی به عنوان نیروی کار سخت است و از طرفی شرایط کار در امارات برای افرادی که اینگونه به این کشور وارد می‌شوند چندان ایده آل نیست.

هزینه‌های زندگی در دبی بسیار بالاست پس پولی کمی را می‌توانید به ایران بفرستید و همچنین چون یک نیروی کار خارجی در دبی هستید باید سختی‌های زیادی را تحمل کنید. در مجموع توصیه نمی‌شود به این شکل به امارات بروید، مگر اینکه از کارفرما خود مطمئن باشید و شرایط را کامل سنجیده باشید.

نحوه اقامت پزشکان در دبی

پزشکان ابتدا یک ویزا یک تا دو ساله دریافت می‌کنند و در بعد از این مدت در صورتی که صلاحیت آن‌ها تأیید نهایی شود می‌توانند در دبی ویزا بلند مدت بگیرند و یا شاید بتوانند در دبی اقامت دائم بگیرند. برای ورود به امارات به عنوان یک پزشک عمومی باید حتما سه سال سابقه کار داشته باشید و مدارک خود را معادل سازی کنید. پذیرفته شدن به عنوان یک پزشک متخصص سخت است و باید از دانشگاه‌های معتبر جهان مدرک خود را دریافت کرده باشید. پزشکانی که مدرک تخصص خود را از 500 دانشگاه برتر دنیا دریافت کرده باشند می‌توانند در دبی مشغول کار بشوند.

از چه طریق اقدام به گرفتن اقامت موقت دبی کنیم؟

شرایط مختلفی برای گرفتن اقامت موقت دبی وجود دارد که در بالا به شرح کامل انواع روش‌ها پرداختیم. از این بین کم هزینه‌ترین راه اخذ اقامت موقت دبی، ثبت شرکت است. البته درست است که گرفتن مجوزهای امارات و ورود به امارات نیز هزینه بالایی در بر دارد اما به نسبت بقیه روش‌های تا حدی راحت‌تر است. از طرفی امارات یک کشور اقتصادی در حال پیشرفت است و قطعا از فرصت‌های اقتصادی و جذب سرمایه خارجی بیشتری از هر روش دیگر استقبال می‌کند.

با توجه به مزایای ایجاد شرکت در دبی، این را ارزان‌ترین راه است. البته اگه می‌خواهید سریعتر وارد کشور امارات بشوید و نمی‌خواهید درگیر گرفتن مجوزهای ثبت شرکت بشوید می‌توانید به سراغ سرمایه گذاری در امارات بروید. روش سریع‌تر و گران‌تر ورود به ترکیه خرید ملک و یا سرمایه گذاری در دیگر بخش‌ها در کشور امارات است. در مجموع با توجه به هدف خود می‌توانید هر یک از روش‌های ثبت شرکت و یا سرمایه گذاری را انتخاب کنید.

اقامت دبی

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با گرفتن اقامت موقت دبی صحبت کردیم. در آخر توجه داشته باشید که بهترین کسی که می‌‌تواند شما را در اخذ ویزای امارات راهنمایی کند یک وکیل مهاجرت است. در واقع گرفتن ویزا دبی کار پیچیده‌ای است و ممکن است که گره‌هایی در مسیر ایجاد شود که شما قادر به رفع آن‌ها نباشید. وکیل‌های مهاحرت با دانش کامل در مورد تمام ضوابط مهاجرت به کشور امارات و دبی می‌توانند شما را در این پروسه راهنمایی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایران امارات

مرجع اطلاعاتی ایرانیان مقیم امارات

با توجه به آزاد شدن واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و خارج از ایران

به دلیل درخواستهای بسیار زیاد جهت اعلام قیمت بروز خودرو لطفا فقط از طریق فرم زیر اقدام نمایید تا سریعتر پاسخگویی شود.