ایران امارات

پیکاپ ویزا دبی زمان + مدارک + هزینه ها

پیکاپ ویزای دبی

پیکاپ ویزا دبی زمان + مدارک + هزینه ها

ممکن است شما هم قصد رفتن به کشوری را داشته باشید که سفارت آن در ایران وجود نداشته باشد. در این حالت نیاز است که برای گرفتن ویزا، به یکی از کشورهای همسایه که سفارت کشور مورد نظر در آن قرار دارد، مراجعه کنید. برای مثال فرض کنید قصد دارید از ایران به آمریکا سفر کنید. همانطور که می‌دانید ایران و آمریکا هیچ رابطه کنسولگری با یکدیگر ندارند. به همین سبب شما باید برای طی کردن مراحل اداری دریافت ویزای آمریکا، به کشورهای همسایه مانند ترکیه، ارمنستان یا امارات سفر کنید‌. در صورتی که نتیجه صدور ویزای شما مثبت باشد؛ شما نیاز است که یک بار دیگر به آن کشور سفر کرده تا ویزا روی پاسپورت شما چسبانده شود. در این مقاله قصد داریم به طور کامل در رابطه با پیکاپ ویزای دبی زمان صحبت کنیم با ما همراه باشید.

پیکاپ ویزا چیست؟

لغت پیکاپ (Pick up) در زبان انگلیسی معنای تحویل دادن یا برداشتن دارد. اما در صنعت گردشگری و مهاجرت معنای متفاوتی به خود می‌گیرد. همانطور که می‌دانید اتباع خارجی برای ورود به کشورهای مختلف نیاز به اخذ ویزا یا همان اجازه ورود را دارند. ویزا، یک مهری است که روی پاسپورت متقاضی که واجد شرایط به ورود به آن کشور است قرار می‌گیرد و با داشتن ویزا اقامت آن کشور به صورت موقت یا دائمی برای فرد متقاضی صادر می‌شود. در حقیقت پیکاپ ویزا همان روند ارسال گذرنامه به سفارت و بازگرداندن آن همراه ویزا به متقاضی می‌باشد. با استفاده از سرویس پیکاپ ویزا، شما می‌توانید در مدت زمان کمتر پروسه اخذ ویزای اقامت هر کشوری را انجام دهید. از آنجا که کارها مدیریت شده پیش می‌رود، در نهایت هزینه‌های شما نیز کمتر می‌شود.همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد فردی که قصد سفر به کشور دیگری را دارد که سفارت آن داخل ایران وجود ندارد؛ نیاز است برای دریافت ویزا به کشورهای همسایه مانند ترکیه، ارمنستان و امارات سفر کند تا بتواند فرایند دریافت ویزا را طی کند. پس از ورود فرد به کشور همسایه نیاز است مدارک لازم و مورد نیاز را تنظیم کرده و به سفارت ارائه دهد. در این بین فرد ممکن است متحمل یک سری هزینه‌ها و دردسرها شود که احتمالا از آن بی‌خبر است و ممکن است دچار سردرگمی شده و استرس او بیشتر شود. پیکاپ پاسپورت یا ویزا یکی از روش‌هایی است که فرد متقاضی می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه برای اخذ ویزای کشور مورد نظر اقدام کند و هیچ نگرانی بابت سفر یا مهاجرت خود نداشته باشد. در واقع پیکاپ به معنی گرفتن نماینده برای انجام امور ویزا می‌باشد. این کار سبب می‌شود که نیازی به حضور دوباره شخص در سفارت کشور واسطه نباشد.

نحوه دریافت پیکاپ ویزا

مدارک مورد نیاز برای پیکاپ ویزا

  • مدارک شناسایی مورد نیاز
  • ارائه فرم وکالت که نیاز به امضا و اثر انگشت شخص متقاضی دارد.
  • ارائه حداقل دو قطعه عکس در سایز ۵ در ۷ و پشت نویسی شده
  • ارائه رسید انگشت نگاری که پس از انجام مراحل انگشت نگاری به شما داده می‌شود.
  • ارائه پرینت ایمیل سفارت که اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی، قد، رنگ چشم، آدرس، شماره تلفن و ایمیل باید در آن نوشته شود.
  • ارائه اصل پاسپورت که باید حداقل ۷ ماه تا یک سال اعتبار داشته و امضا شود.

درخواست پیکاپ ویزا چند مرحله دارد؟

دریافت پیکاپ ویزا دبی زمان دارای مراحلی است و فرد متقاضی می‌تواند با داشتن پاسپورت، ایمیل سفارت و امضای فرم وکالت بدون آن که نیاز به حضورش در کشور واسطه باشد؛ به راحتی ویزای خود را دریافت کند. مراحل درخواست پیکاپ به شرح زیر است:

انتخاب آژانس معتبر

حتما در انتخاب آژانس معتبر برای نمایندگی پیکاپ دقت و وسواس داشته باشید. در واقع شما باید شرکتی را انتخاب کنید که از پلیس مهاجرت ایران مجوز خدمات پیکاپ ویزا را گرفته باشد و بتواند کارهای شما را با اطمینان خاطر و به صورت حرفه‌ای انجام دهد.

تنظیم مدارک مورد نیاز

در قدم بعد نیاز است که شما مدارکی که به آن اشاره شد را تنظیم کرده و در دست داشته باشید. مثلا نیاز است که پرینت نامه پاس ریکوئست را همراه خود داشته باشید، سپس آن را باید به کارگزار آژانسی که انتخاب کرده‌اید تحویل دهید تا کارهای اخذ ویزایتان را انجام دهد.

ارسال مدارک

پس از تنظیم و تحویل مدارک به کارگزار مربوطه، نماینده شما پاسپورت و سایر مدارک را معمولا به واسطه کشور ترکیه و از طریق ارتباط هوایی ارسال می‌کند این مدارک به دفاتر vac که در آنکارا و استانبول وجود دارد ارائه می‌شود. فقط باید دقت کنید که تمامی جوانب را به طور کامل بسنجید و این کار با وسواس و دقت انجام شود.

دریافت کد رهگیری

پس از آن که مدارک مورد نیاز به دفاتر گفته شده ارسال شد، یک کد رهگیری برای فرد متقاضی ارسال می‌شود. این کد، tracking ID نام دارد و باعث می‌شود تا شما بتوانید به راحتی تمامی مراحل اخذ ویزا را با در دست داشتن این کد پیگیری کرده و از شرایط حاضر مطلع شوید.

تحویل پاسپورت

پس از انجام مراحلی که گفته شد معمولا چند روز کاری طول می‌کشد تا پاسپورت در سفارت کانادا همراه با لیبل مهر شود. فرد کارگزار می‌تواند پاسپورت‌های مهر شده را به ایران برگرداند و در نهایت تحویل شما دهد.

مراحل دریافت پیکاپ ویزای دبی

بررسی هزینه‌های پیکاپ ویزا

درست است که برای اخذ ویزا می‌توانید این وظیفه را به یک فرد متخصص واگذار کنید، اما نیاز است که برای انجام مراحل انگشت نگاری یا احراز هویت حتما به کشور واسطه سفر کنید. بنابراین باید هزینه‌های پیکاپ ویزا را اینگونه تخمین زد که کاملا بستگی به کشوری که برای انگشت نگاری به آن سفر می‌کنید، دارد. اما به طور کلی هزینه‌ها شامل قیمت مسافر و قیمت آژانس می‌باشد و در زمان نگارش این مقاله به این شکل است.قیمت مسافر برای پیکاپ آمریکا از ابوظبی ۳۷۰ درهم و قیمت آژانس ۳۵۰ درهم می‌باشد. قیمت مسافر برای پیکاپ آمریکا از دبی ۱،۸۰۰،۰۰۰ تومان و قیمت آژانس ۱،۶۰۰،۰۰۰ تومان می‌باشد. ناگفته نماند که این قیمت‌ها در آژانس‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد. برای مثال در آژانس دیگر قیمت پیکاپ دبی برای آژانس ۲۵۰ درهم و برای مسافر ۲۷۰ درهم بوده و قیمت پیکاپ ابوظبی برای آژانس ۴۴۰ درهم و برای فرد مسافر ۴۶۰ درهم ‌باشد. در ادامه باز هم نیاز است به این نکته اشاره کنیم که این قیمت‌ها در زمان نگارش این مقاله به این شکل می‌باشد و ممکن است در آژانس‌های مختلف با توجه به خدماتی که ارائه می‌کنند، متفاوت باشد. بنابراین حتما برای اطمینان از قیمت‌ها از آژانس مورد نظر خود قیمت‌ها را استعلام کنید.

نکات قابل توجه در خصوص پیکاپ ویزا

  • نیاز است که برای اخذ ویزا از طریق پیکاپ، به تعطیلی‌های رسمی کشور واسطه‌ای که قرار است ویزا را از آن بگیرید؛ توجه کنید. چرا که سفارت در این روزها بسته است.
  • حتما به ساعت کاری اداره مهاجرت مورد نظر، جهت اخذ ویزا توجه داشته باشید.
  • دقت کنید که حتما مدارک خود را به درستی تنظیم کرده باشید و مدارک شما عاری از هرگونه نقص و عدم مطابقت باشد. چرا که این مورد سبب به تعویق افتادن فرایند دریافت ویزای شما می‌شود.
  • در بعضی از مواقع ممکن است نیاز باشد تا برای کارگزاری که خدمات پیکاپ ویزای شما را انجام می‌دهد، وقت سفارت به صورت حضوری آنلاین رزرو کنید.
  • به هیچ عنوان گرفتن رسید پس از تحویل پاسپورت به شخص را فراموش نکنید.

پیکاپ ویزای دبی

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با پیکاپ ویزا دبی زمان صحبت کردیم و در رابطه با هزینه‌ها، مدارک مورد نیاز و مراحل دریافت پیکاپ اطلاع حاصل کردید. پیکاپ ویزا یکی از روش‌هایی است که از طریق آن می‌توانید با صرفه جویی در وقت و هزینه به راحتی ویزای کشور مورد نظر خود را دریافت کنید. به منظور انجام خدمات پیکاپ، حتما در انتخاب آژانس مهاجرتی معتبر دقت داشته باشید تا بتوانند مراحل اخذ ویزای شما را به بهترین شکل و حرفه‌ای‌ترین صورت برای شما انجام دهند.برای دریافت بهترین خدمات در زمینه ی ویزای دبی به مشاورین ایران امارات پیام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایران امارات

مرجع اطلاعاتی ایرانیان مقیم امارات

با توجه به آزاد شدن واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و خارج از ایران

به دلیل درخواستهای بسیار زیاد جهت اعلام قیمت بروز خودرو لطفا فقط از طریق فرم زیر اقدام نمایید تا سریعتر پاسخگویی شود.