ایران امارات

ویزای کار دبی برای افغان ها در ایران 2024

ویزای دبی برای افغان ها

ویزای کار دبی برای افغان ها در ایران 2024

مردم افغانستان به دلیل شرایط نامساعد و نابسامان کشور خود اصولا در حال مهاجرت به کشورهای اطراف خود، بخصوص ایران و دبی و ترکیه هستند. دبی از لحاظ شرایط کاری و اقتصادی فوق العاده است. بنابراین اقامت دبی برای آن‌ها انتخاب خوبی خواهد بود. برای کسب درآمد و داشتن زندگی آرام و به دور از تنش‌ها و قوانین رنج آور، افغان‌ها به دبی مهاجرت می‌کنند. برای اقامت از طریق کار سه نوع ویزای کاری صادر می‌شود. این سه ویزا عبارتند از: ویزای طلایی، ویزای استاندارد، ویزای سبز. در ادامه به بررسی هر یک می‌پردازیم.

بررسی انواع ویزاها

ویزای کار طلایی

این ویزا برای افرادی صادر می‌شود که تخصص در زمینه‌های پزشکی، برنامه نویسی، پرستاری و ‌… را داشته باشند و دارای مدارک معتبر و مورد تایید دولت امارات را داشته باشند. بنابراین این ویزا متعلق به افراد متخصص و با استعداد خواهد بود.

ویزای سبز

ویزای سبز مختص افرادی است که کارشان فریلنسری می باشد. مانند برنامه نویسان، گرافیست‌ها، تدوین گرها و … این افراد نیازی به تایید کارفرما و ارائه قرداد کاری نیستند. افراد پس از دریافت ویزا می‌توانند افراد خانواده خود را همراه خود به دبی ببرند.

ویزای استاندارد

این نوع ویزا مرسوم‌ترین ویزا است که افراد باید مورد تایید کارفرما باشند و بعد از آن، از جانب کارفرما اجازه کار برای آن‌ها صادر می‌شود. در این ویزا که 2 الی 3 ساله است امکان اقامت و زندگی در دبی داده خواهد شد. برای تمدید این نوع ویزا نیاز به تایید از جانب کارفرما می‌باشد.

مزیت های ویزای دبی برای افغان ها

شرایط ویزای کاری دبی برای افغان‌ها

شرایط اخذ اقامت برای افغان‌ها تقریبا کار سخت و پیچیده ای است. اگر افغان‌ها ویزای ایران را داشته باشند، روند کار بهتر خواهد بود. برای دریافت ویزا نیازمند مشاوره و راهبر مناسبی دارند و باید مبلغ حدودی 5 هزار دلارهزینه کنند. افغان‌ها باید به صورت قانونی مهاجرت کرده باشند و دارای حداقل پاسپورت ایران باشند. در غیر این صورت نمی‌توانند به صورت قانونی به امارات مهاجرت کنند. اگر موفق به اخذ اقامت شوند، این اقامت دو ساله می‌باشد.یکی از شرایطی که مردم کشور افغانستان می‌توانند ویزای دبی را دریافت کنند؛ از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت می‌باشد. بنابراین باید شرایط مالی خوبی را داشته باشند. بعد از ثبت شرکت می‌توانند اقامت با مدت بیشتر از دو سال را دریافت کنند. بنابراین تمکن مالی امری مهم در پروسه مهاجرت می‌باشد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت افغان ها در دبی

  • دارا بودن پاسپورت معتبر “پاسپورت افغان‌ها می‌تواند پاسپورت ایران باشد”
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • گواهی شرکت ثبت شده
  • گواهی اشتغال به کار از جانب کارفرما

پیدا کردن کار برای افغان‌ها چگونه است؟

پیدا کردن کار برای افغان‌ها به راحتی میسر نیست و باید ابتدا مسئله اقامت و ویزای آن‌ها انجام شده باشد و بعد از آن به پیدا کردن کار اقدام کنند که باید این کار را به موسسات مهاجرتی و کاریابی در دبی بسپارند که کاریابی برای آن‌ها نیازمند هزینه است. باید مبلغ حداقل 50 هزار دلار را هزینه کنند. پیدا کردن کار برای افغان‌ها از طریق سایت‌های کاریابی نیز امکان پذیر است، اما از این روش شانس کمتری خواهند داشت. بعد از پیدا کردن کار باید منتظر دعوت نامه از جانب کارفرما باشند. بعد از صادر شدن اجازه کار می‌توانند ویزای کار دبی را دریافت کنند. اگر به دنبال کارهای ساده و بدون تخصص باشند، کارهای ساده است که می‌توانند در آن‌ها مشغول به کار شوند. مانند: کارگر ساده، آشپز، راننده، نظافت چی، فروشنده و…اگر از تحصیلات عالیه برخوردار باشند و دارای تخصص خاصی باشند و یا جزو نخبگان باشند، راحت تر می‌توانند مشغول به کار شوند و شرایط فرق خواهد کرد.

ویزای توریستی برای افغان‌ها

یکی از راه‌های دریافت اقامت موقت برای افغان‌ها، ویزای توریستی می‌باشد که به مدت سه ماه اعتبار خواهد داشت و بعد از آن می‌توانند به دریافت اقامت از طریق راه‌های ممکن و توضیح داده شده اقدام کنند.

میزان و میانگین درآمد در مشاغل مختلف در دبی

میزان حقوق و این که درآمد در دبی به چه میزان است یکی از دغدغه‌های افرادی است که قصد مهاجرت به دبی را دارند. می‌توان گفت به نسبت کشورهای خاورمیانه میانگین حقوق و درآمد در سطح خوبی قرار دارد. در ادامه حقوق مشاغل مختلف را بررسی خواهیم کرد:

  • میزان حقوق حسابدار 4000 درهم تا 20000 درهم
  • راننده 2000 تا 3500 درهم
  • مهندس 20000 تا 300000 درهم
  • معمار داخلی 15000 تا 65000 درهم
  • کارگر ساده 600 تا 1500 درهم
  • پرستاران 20000 تا 30000 درهم
  • افراد متخصص 7000 درهم به بالا

 

مزایای ویزای دبی برای افغان ها

کلام پایانی

دبی مقصد خوبی برای مهاجرت افغان‌ها خواهد بود، اما مستلزم شرایط ویژه‌ای می باشد. ویزای کار دبی برای افغان‌ها کار نسبتا سختی است. آن‌هایی که مقیم ایران هستند، راحت تر می‌توانند اقدام کنند. بعد موفقیت و اخذ اقامت موقت می‌توانند آن را در کابل و یا تهران دریافت کنند. بهترین راه برای گرفتن طولانی مدت اقامت ثبت شرکت و دریافت اجازه کار می‌باشد. اگر قصد مسافرت و تفریح و یا کار کوتاه مدت دارید، می‌توانید از طریق ویزای توریستی اقدام کنید. توصیه ما به شما این است حتما از یک فرد باتجربه در امر مهاجرت خود کمک بگیرید.کارشناسان ما در ایران امارات پاسخ گوی سوالات شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایران امارات

مرجع اطلاعاتی ایرانیان مقیم امارات

با توجه به آزاد شدن واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و خارج از ایران

به دلیل درخواستهای بسیار زیاد جهت اعلام قیمت بروز خودرو لطفا فقط از طریق فرم زیر اقدام نمایید تا سریعتر پاسخگویی شود.