ایران امارات

ویزای طلایی دبی چیست؟ + شرایط اخذ ویزای طلایی دبی

ویزای طلایی دبی

ویزای طلایی دبی چیست؟ + شرایط اخذ ویزای طلایی دبی

در حال حاضر پاسپورت امارات متحده عربی با پوشش ۱۷۷ کشور، به عنوان قدرتمندترین پاسپورت، رتبه اول را در میان کشورهای جهان به خود اختصاص داده است. از گذشته تا به امروز افراد زیادی قصد مهاجرت به کشور امارات را داشته‌اند، اما با توجه به سخت شدن شرایط مهاجرت، تنها راه باقی مانده جهت مهاجرت به این کشور، استفاده از ویزای طلایی دبی می‌باشد. در این مقاله همراه ما باشید تا در رابطه با شرایط و اخذ ویزای دبی از نوع طلایی آن صحبت کنیم.

ویزای طلایی دبی چیست؟

امارات متحده عربی در سال ۲۰۱۹ از برنامه ویزای طلایی معروف خود رونمایی کرد. هدف از ایجاد این برنامه، شکوفایی اقتصادی از طریق جذب پیشگامان جهانی در حوزه فناوری و هنر، تجارت، سرمایه‌گذاری و امور مالی به این کشور است. امارات متحده عربی جهت تشویق افراد متخصص و ماهر به اقامت در این کشور، تصمیم گرفت تا به افرادی که دارای قدرت سرمایه‌گذاری به مبلغ حداقل ۵ میلیون درهم در این کشور هستند؛ اقامت اعطا کند.

همانطور که مطلع هستید، زندگی و راه‌اندازی کسب و کار در امارات دارای کیفیت بالایی است و همین موضوع سبب شده تا بسیاری از ایرانیان به دنبال مهاجرت به این کشور باشند. با وجود آن که کشور امارات به کسی پاسپورتش را نمی‌دهد، اما با اعطای ویزای طلایی دبی شما می‌توانید به مدت ۱۰ سال در این کشور زندگی کنید. ویزای طلایی دبی مخصوص سرمایه‌گذاران، نخبگان، متخصصان، کارآفرینان و خریداران ملک می‌باشد.

لازم است بدانید ویزای طلایی برای دو شهر دبی و ابوظبی صادر می‌شود و فرد هنگام درخواست ویزا، باید شهر مورد نظر خود را انتخاب کند. گفتنی است که ویزای طلای دبی این امکان را به فرد می‌دهد تا بدون نیاز به داشتن حامی مالی بومی به طور صد در صد مالک شغل خود باشد.

بررسی شرایط مختلف دریافت ویزای طلایی دبی

همانطور که گفته شد ویزای طلایی دبی جهت حمایت از نخبگان، دانشجویان و افرادی که دارای استعدادهای خاص و بالا هستند، به وجود آمده است. این ویزا به افراد کمک می‌کند تا بتوانند در این کشور به رشد و موفقیت بالایی دست پیدا بکنند. ویزای طلایی دبی یک ویزای بلند مدت است که امکان تحصیل، کار و زندگی در این کشور را بدون نیاز به اسپانسر به افراد می‌دهد.

همانطور که گفته شد مدت زمان این ویزا بین ۵ تا ۱۰ سال است اما پس از اتمام، قابل تمدید خواهد بود. در ادامه به بررسی شرایط دریافت این ویزا برای سایر افراد می‌پردازیم.

شرایط دریافت ویزای طلایی امارات برای نخبگان

کشور امارات در سال‌های اخیر با رشد بسیار بالایی که داشته است، امکانات و شرایط خوبی را برای شهروندان خود ایجاد کرده است. در سال‌های اخیر این کشور به جهت ارتقا و رشد خود، تصمیم به جذب نخبگان و دانشمندان از سایر کشورها را گرفته است. به همین منظور طرح ویزای طلایی دبی به مدت ۱۰ سال برای نخبگان اجرا شد. در ادامه شرایط لازم را جهت اخذ این ویزا برای پزشکان و متخصصان و همچنین افراد با ویژگی‌های خاص شرح می‌دهید.

شرایط دریافت ویزای طلایی امارات برای افراد با استعداد خاص

افراد نخبه که دارای استعدادهای خاصی هستند، به منظور دریافت ویزای طلایی دبی یا ابوظبی نیاز است که حداقل دو مورد از شرایط زیر را داشته باشند:

  • افراد مخترع باید اختراع خود را در وزارت اقتصاد امارات ثبت کنند. این اختراع باید به صورتی باشد که در نهایت به اقتصاد امارات کمک کند.
  • افراد محقق که در زمینه کارهای علمی فعالیت دارند، باید توسط وزارت علوم امارات شناخته شوند.
  • افراد خلاق که در زمینه هنر فعالیت دارند، باید توسط وزارت فرهنگ امارات شناسایی شوند.
  • استعدادهای برتر که در زمینه‌های مختلف مقالاتی را نوشته‌اند، باید مقالات خود را در یکی از ژورنال‌های معتبر دنیا انتشار دهند.

شرایط دریافت ویزای طلایی امارات برای پزشکان و متخصصان

پزشکان و متخصصانی که قصد دریافت ویزای طلایی دبی یا ابوظبی را دارند باید حداقل دو شرایط زیر را داشته باشند:

  • متخصص بودن در یکی از رشته‌های مورد اولویت امارات
  • دارا بودن مدرک دانشگاهی از یکی از ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا
  • فرد درخواست دهنده باید حداقل ۱۰ سال تجربه پزشکی داشته باشد و در یک تحقیق علمی بزرگ در زمینه پزشکی همکاری کرده باشد.
  • دارا بودن جایزه یا تقدیرنامه معتبر در زمینه پزشکی هم مزیت محسوب می‌شود.
  • فرد باید در سازمان‌های علمی معتبر دنیا عضو باشد.
  • مقالات و کتب پزشکی وی در انتشارات برتر دنیا به چاپ رسیده باشد.

 

ویزای طلایی دبی

شرایط دریافت ویزای طلایی امارات از طریق خرید ملک

سریع‌ترین روشی که می‌توان از طریق آن ویزای طلایی دبی را دریافت کرد؛ سرمایه‌گذاری است. در این روش باید حدود ۲ میلیون درهم در بخش‌های مختلفی که در قوانین امارات بیان شده است، سرمایه‌گذاری کنید. یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین روش‌هایی که می‌توان برای دریافت ویزای طلایی دبی اقدام کرد؛ سرمایه‌گذاری در بخش مسکن است. به این معنی که شما باید ملکی به ارزش ۲ میلیون درهم در امارات یا ۵۴۵ هزار دلار آمریکا خریداری کنید تا بتوانید وارد مراحل اخذ دریافت ویزای طلایی دبی شوید. در راستای خرید ملک در امارات باید به نکاتی توجه کنید که در ادامه شرح می‌دهیم.

  • ملکی که قصد خرید آن را در امارات دارید باید یک منزل مسکونی باشد نه یک ملک تجاری؛ زیرا شما با خرید یک دفتر کار نمی‌توانید برای دریافت ویزا اقدام کنید.
  • ارزش ملک نباید به هیچ عنوان کمتر از ۲ میلیون درهم باشد.
  • شما می‌توانید به جای یک ملک به ارزش ۲ میلیون درهم، دو ملک بخرید که مجموع ارزش آن‌ها بالای یک میلیون درهم باشد.

نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که شما با خرید ملک در امارات می‌توانید همسر و فرزند پسر خود را که زیر ۲۱ سال دارد و همچنین فرزند دختر خود تا هر سنی که باشد، همراه خود برای اخذ ویزا معرفی کنید.

شرایط دریافت ویزای دبی

بررسی مراحل درخواست ویزای طلایی دبی

اگر شما یکی از واجدین شرایط دریافت ویزای طلای دبی هستید؛ بهتر است برای انجام مراحل ثبت نام، کار خود را به یک متخصص حرفه‌ای بسپارید. در ادامه به صورت خلاصه مراحل دریافت ویزای طلایی امارات را شرح داده‌ایم.

  • در ابتدا وارد سایت ae شده و یک حساب کاربری ایجاد کنید.
  • در قدم بعد باید اطلاعات شخصی خود را بارگذاری کرده و مدارک لازم را آپلود کنید و اقدام به پر کردن فرم‌های مربوطه نمایید.
  • در قدم بعد از شما خواسته می‌شود تا از خود یک ویدیوی دو دقیقه‌ای ضبط کرده و در سایت آپلود کنید.
  • پس از ثبت موارد ذکر شده، اگر تمامی موارد را به درستی طی کرده باشید؛ تقریبا یک ماه طول می‌کشد تا شرایط شما برای دریافت ویزا تایید شود.
  • پس از دریافت تاییدیه، اکنون باید شرایط اخذ ویزای طلایی دبی را فراهم کنید. به همین منظور ابتدا باید مدارک درخواستی اداره فدرال هویت و تابعیت را تکمیل کرده و ارسال کنید.
  • پس از ارسال مدارک به اداره فدرال، حداقل ۳۰ روز طول می‌کشد تا ایمیل تاییدیه و نحوه اخذ ویزای طلای دبی را دریافت کنید.
  • پس از آن به شما یک ویزای ۶ ماهه داده می‌شود. شما در طول این ۶ ماه فرصت دارید تا شرایط سرمایه‌گذاری و کسب و کار در دبی یا ابوظبی را مورد بررسی قرار داده و برای اخذ ویزای طلایی دبی اقدام کنید.

بررسی هزینه‌های دریافت ویزای طلای دبی

پس از آن که تاییدیه‌های لازم جهت دریافت ویزای طلایی دبی به شما داده شد؛ بحث مهم هزینه‌ها مطرح می‌شود. گفتنی است میزان هزینه‌ها به نوع ویزا بستگی دارد. به طور کلی هزینه دریافت ویزای ۵ ساله به مبلغ ۳۸۵۰ درهم و ویزای ۱۰ ساله به مبلغ ۴۸۵۰ درهم می‌باشد. لازم است بدانید که هزینه درخواست و صدور ویزا به صورت جداگانه می‌باشد و مبلغ ۱۵۰ درهم به عنوان هزینه درخواست ویزا و ۱۰۰۰ درهم برای صدور ویزا باید پرداخت شود. بنابراین در مجموع برای دریافت ویزای طلایی دبی باید حدود ۶۰۰۰ درهم پرداخت کنید.

البته ناگفته نماند که این هزینه در زمان نگارش این مقاله به این صورت می‌باشد و ممکن است در طول زمان این مبلغ دچار تغییراتی شود.

هزینه های دریافت ویزای دبی

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با شرایط اخذ ویزای طلایی دبی صحبت کردیم و مراحل دریافت ویزا و هزینه‌های آن را مورد بررسی قرار دادیم. همانطور که می‌دانید کشور امارات متحده عربی یک کشور پیشرفته و مدرن می‌باشد که با رشد و گسترشی که داشته است، شرایط بسیار خوبی را برای سایر افراد کشورهای مختلف جهت تحصیل، کار و سرمایه‌گذاری فراهم کرده است.

بنابراین اگر شما هم قصد مهاجرت به این کشور را دارید؛ می‌‌توانید از مشاورین دفتر مهاجرت مشورت بگیرید تا بتوانید بهترین تصمیم و نتیجه را داشته باشید. اگر در رابطه با اخذ ویزای طلایی دبی ابهام یا پرسشی دارید؛ حتما آن را در بخش دیدگاه‌ سایت ایران امارات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایران امارات

مرجع اطلاعاتی ایرانیان مقیم امارات

با توجه به آزاد شدن واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و خارج از ایران

به دلیل درخواستهای بسیار زیاد جهت اعلام قیمت بروز خودرو لطفا فقط از طریق فرم زیر اقدام نمایید تا سریعتر پاسخگویی شود.