ایران امارات

ویزای تحصیلی دبی + روش های اخذ ویزای تحصیلی امارات

ویزای تحصیلی دبی

ویزای تحصیلی دبی + روش های اخذ ویزای تحصیلی امارات

دبی برای افراد بالای ۱۸ سال که علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور خود هستند، زمینه‌های بسیار مناسب و عالی در سطح بین المللی محیا کرده است. همچنین دانشجوهایی که قصد دارند در کشورهای انگلستان، آمریکا و کانادا به تحصیل بپردازند؛ می‌توانند از طریق تحصیل در شعبه‌های دانشگاه این کشورها با ویزای دبی و گذراندن 2 تا 3 سال، به ادامه تحصیل در دانشگاه مبدا پرداخته، ویزای آن کشور را دریافت کنند.تحصیل در دانشگاه های دبی مزیت های زیادی را برای افراد دانشجو دارد که یکی از آنها داشتن اقامت طولانی مدت در دبی است.

نکات مهم در دریافت ویزای تحصیلی دبی

از آن جایی که کشور امارات فقط ویزای موقت به مهاجران می‌دهد، مدت زمانی که برای اقامت تحصیلی در دبی در نظر گرفته شده تنها یک سال است و نیاز است هرسال تمدید گردد. در موارد خاصی نظیر دانشجوی ممتاز بودن، این مدت به ۵ سال افزایش پیدا خواهد کرد.دولت امارات به دانشجویانی که دوره تحصیل خود را به پایان رسانده اند، این امکان و اجازه را می‌دهد که در طی یک سال ، کاری مناسب یافته و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند. در غیر این صورت ویزای تحصیلی فرد باطل می‌گردد.از دیگر نکات قابل اهمیت این است که اگر خانواده ای در دبی با هر نوع اقامتی زندگی می‌کنند، اگر فرزند پسرشان بعد از سن ۱۸ سالگی قصد ادامه تحصیل در آنجا را دارد، باید ویزای یک ساله تحصیلی را دریافت کرده و هر ساله اقدام به تمدید آن نماید.گفتنی است این قانون برای دخترانی که هنوز ازدواج نکرده اند شامل نمی‌شود؛ زیرا آن‌ها تحت تکلف پدر خود هستند.

ویزای تحصیلی دبی برای دختران

شرایط حامی ویزای تحصیلی در دبی

دریافت ویزای تحصیلی در دبی با داشتن حامی امکان پذیر است. اولین حامی می‌تواند فردی باشد که خود اقامت امارات را دارا است و در آنجا زندگی می‌کند. پشتیبان دیگر، دانشگاه معتبری است که دانشجو قصد ادامه تحصیل در آن را دارد.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی 5 ساله

همانطور که گفته شد، مدت زمان ویزای تحصیلی دبی ، یک سال است. با توجه به تغییرات در قوانین امارات متحده عربی، اخذ این ویزا به مدت ۵ سال ضمن شروط زیر امکان پذیر خواهد بود.

  1. کسب نمره حداقل 95 درصد از معدل در دوره متوسطه
  2. دانش آموز باید دارای امتیاز GPA (Grade Point Average) بالای 3.75 باشد.

زبان تحصیل در دبی چیست؟

برای تحصیل و گرفتن ویزای تحصیلی دبی در دانشگاه‌ها نیازی به دانستن زبان عربی نیست. در دانشگاه‌های بین المللی تمامی دروس به زبان انگلیسی آموزش داده می‌شوند و فقط نیاز به دانستن آن می‌باشد.در حالی که دانشجویان از سطح مناسب زبان انگلیسی برخوردار نباشند،‌ امکان حضور در دوره‌های آموزشی را دارند و سپس می‌توانند تحصیل خود را آغاز کنند.

ویزای همراه دانشجو در امارات متحده

کشور امارات بنا به شرایطی به فرد همراه دانشجو هم اقامت می‌دهد. دریافت این اقامت در صورتی امکان پذیر است که دانشجو در مقطع فوق لیسانس یا دکترا تحصیل کند و شخص دانشجو از نظر تامین هزینه‌ها واجد شرایط باشد. به گونه ای که درآمد وی باید بین 2 تا ۳ هزار درهم نسبت به هر نفر باشد.

ویزای تحصیلی همراه دبی

بورسیه تحصیلی دبی

هزینه های زندگی در کشور امارات نسبتا زیاد می باشد بنابراین تحصیل و زندگی در امارات نیز بسیار پرهزینه‌تر نسبت به برخی کشورها است و کارآمدترین راه برای حل این معضل گرفتن بورسیه تحصیلی می‌باشد.برخی از دانشگاه‌های دبی بورسیه‌های مختلفی را به دانشجویان ممتاز اعطا می‌کنند که بعضی صد در صد و گاهی ۵۰ درصد از هزینه‌های دانشجو را تقبل می‌کنند.میزان بورسیه در هر مقطع تفاوت داشته و بالا بودن معدل و نمره آیلتس یا تافل، از شرایط تعیین‌کننده میزان بورسیه هستند.

معرفی دانشگاه‌های برتر امارات

سطح تحصیل در دبی چه در دانشگاه‌های مرتبط به کشورهای دیگر چه دانشگاه‌های خود امارات، بالا بوده و برخی از این دانشگاه ها عبارت اند از :

  • دانشگاه آمریکایی شارجه
  • دانشگاه آمریکایی دبی
  • دانشگاه شارجه
  • دانشگاه ابوظبی
  • دانشگاه عجمان
  • دانشگاه العین

مزایای ویزای تحصیلی دبی

سخن پایانی

دبی شهری ایده آل برای زندگی و به خصوص تحصیل به خاطر سطح علمی بالا می‌باشد. همین طور افراد علاقه مند به تحصیل در کشورهایی همچون آمریکا، انگلیس و کانادا می‌توانند به راحتی، پس از گذراندن نیمی از تحصیل خود به قصد ادامه از دبی نیز مهاجرت کنند.در این مقاله سعی کردیم مطالبی مهم در امور مهاجرت تحصیلی و ویزای تحصیلی دبی را بیان کنیم. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با متخصصین ایران امارات ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایران امارات

مرجع اطلاعاتی ایرانیان مقیم امارات

با توجه به آزاد شدن واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و خارج از ایران

به دلیل درخواستهای بسیار زیاد جهت اعلام قیمت بروز خودرو لطفا فقط از طریق فرم زیر اقدام نمایید تا سریعتر پاسخگویی شود.