ایران امارات

هزینه زندگی در دبی به تومان چقدر می شود؟

هزینه زندگی در دبی به تومان

هزینه زندگی در دبی به تومان چقدر می شود؟

هزینه های زندگی در دبی حداقل برای ایرانیان با تورم بی رویه موجود در کشور و همچنین بی ارزشی واحد پول نسبت به خارج، حائز اهمیت است. پیشنهاد ما برای اقامت دبی، بررسی کامل ویژگی های کشور و هزینه های جاری این کشور است. در این مقاله سعی داریم قسمتی از هزینه های مختلف زندگی در امارات را مورد بررسی قرار دهیم. 

مزایای مهاجرت در دبی 

  • آب و هوای مطبوع 
  • بالا بودن نرخ شادی 
  • نداشتن مالیات های بر درآمد
  • چند فرهنگی بودن
  • پیشرفت شغلی و کاری افراد
  • این کشور یکی از پیشرو ترین ها در جهت آزاد سازی اقتصاد خود از منابع نفتی است.

مزایای مهاجرت در دبی

معایب زندگی در دبی

  • ساعت کاری زیاد روزی 9 ساعت 
  • سانسور اینترنت
  • آب و هوای به شدت گرم تا 40 درجه سانتی گراد
  • مدیریت لحظه ای خرج و مخارج ها

هزینه های زندگی در امارات مربوط به چه عواملی است؟

  • صنعت حمل و نقل
  • سلامتی و بهداشتی
  • تغذیه و مواد غذایی
  • خرید یا اجاره ملک
  • هزینه های تحصیلی
  • هزینه های خدمات رفاهی
  • هزینه های پوشاک 
  • هزینه های تفریحی 

قیمت خرید و اجاره ملک و آپارتمان در دبی به چه صورت است؟

اولین عاملی که برای مهاجرت به هر کشوری باید به آن توجه داشت، فراهم کردن یک سقف برای اسکان است. قیمت های خانه به عواملی مانند وضعیت جغرافیایی، متراز، امکانات موجود و شهر بستگی دارد. خرید و یا اجاره خانه در اکثر موارد از شروط اخذ اقامت موقت دبی می‌باشد.

میانگین قیمت خرید آپارتمان در دبی ماهانه از 825 درهم در حومه شهر شروع و تا 13000 درهم در مرکز شهر قیمت گذاری می شود که به قیمت ایران در روز 12 آذر 1402 حداقل چیزی حدود 11.500.000 هزار تومان در حومه و 180.000.000 تومان در مرکز شهر بر هر متر مربع است.

میانگین قیمت اجاره خانه در دبی از 5500 درهم (یک خواب) تا 7350 درهم (3 خواب) متغیر است که حداقل آن به واحد پولی ما مبلغی بالغ بر 76.100.000 تومان تا 102 میلیون تومان در ماه است.

هزینه مواد غذایی با مثال 

دومین عامل مهم در مهاجرت به امارات، هزینه های مربوط به تغذیه افراد است که برای مثال قیمت یک ساندویچ مک دونالد و یک قوطی نوشابه در حدود 457 هزار تومان است.

یک وعده غذایی ارزان همراه با یک بطری آب در رستوران های معمولی از 37 درهم (512.000 تومان) شروع می شود. (با توجه به اینکه دبی به دلیل پیشرفت تجارت جهانی غذا از تنوع غذایی زیادی برخوردار است.)

 درهم که معادل 7 میلیون تومن در ایران است.

هزینه صنعت ریلی و حمل نقل 

هزینه زندگی در دبی به تومان و مردم

ابوظبی و دبی دو تا از بزرگترین شهر های بزرگ و پیشرفته ی امارات است که لوکس ترین خودرو های در حال حاضر دنیا را در خیابان های خود شاهد است؛ چرا که قیمت خودروهای وارداتی لوکس به دلیل قوانین گمرکی راحت، در آن بسیار کم است. همچنین بنزین در این کشور حدود دو در هم یعنی کمتر از بیست هزار تومان است. (از مزیت های شهر دبی و دیگر شهر های امارات، امنیت جانی و سطح رانندگی بسیار بالا و عالی افراد است؛ همچنین از معایب زندگی در امارات )

قیمت استفاده از تاکسی ها و خودروهای عمومی از 5 تا 30 درهم (از 70 تا 420 هزار تومان) و اشتراک ماهانه از حمل و نقل عمومی 300 درهم (4.200.000 تومان) است.

هزینه های تحصیل در امارات برابر با 780 درهم در ماه یعنی چیزی در حدود 11 میلیون تومان است؛ چرا که حق تحصیل در مدارس دولتی تنها به ساکنین این کشور داده شده است. از مزایای تحصیل در این کشور می توان بهره گیری از مدرن ترین روش ها و امکانات آموزشی، تسهیل ورود در دانشگاه های معتبر جهان نام برد.

هزینه های سلامتی و بهداشتی

بیمه های سلامتی برای تمامی ساکنین واجب و ضروری است. اگر از افراد محلی باشید که رایگان است ولی اگر مهاجر به حساب می آیید باید مبلغی بالغ بر حداقل 600 درهم کنار بگذارید که در حدود 8 میلیون تومان در ماه است.

سایر هزینه‌ها

هزینه‌‌ اقامت دبی شامل برق و آب، اینترنت، تفریح و سرگرمی و هزینه‌های مربوط به فرزندان (از جمله مدرسه و پیش دبستانی) نیز می‌شود که همگی نیاز به تبدیل به تومان دارند.

برای داشتن یک تصویر کلی و دقیق، گرفتن مشاوره از کسانی که تجربه زندگی در دبی را داشته‌اند، می‌تواند بسیار مفید باشد. همچنین استفاده از نرم‌افزارها و سایت‌های ارزشمند مبدل ارز می‌تواند به شما کمک کند تا این ارقام را با دقت بیشتری به تومان مبدل کنید.

اقامت دبی چگونه است

نتیجه نهایی

بخش عظیمی از هزینه های بالای زندگی در امارات مربوط به تهیه ملک و مائل مربوط به حمل و نقل می باشد که این رو مورد 30 درصد از بودجه را به خود اختصاص می دهد که در بین شهر ها ا امارات، ارزان ترین شهر عجمان و گرانترین شهر دبی و ابوظبی می باشد. در کل هزینه های زندگی یک نفره در امارات مبلغی در حدود 900.000 درهم است که به پول ایران 12 میلیارد و پانصد هزار تومان می شود.برای دریافت اطلاعات تکمیلی در این زمینه با مشاورین ایران امارات در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایران امارات

مرجع اطلاعاتی ایرانیان مقیم امارات

با توجه به آزاد شدن واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و خارج از ایران

به دلیل درخواستهای بسیار زیاد جهت اعلام قیمت بروز خودرو لطفا فقط از طریق فرم زیر اقدام نمایید تا سریعتر پاسخگویی شود.