ایران امارات

هزینه اقامت دبی چقدر میشه؟

هزینه اقامت دبی چقدر میشه؟

از آنجا که دبی یکی از مهم ترین شهر های های کشور امارات می باشد به یکی از قطب های اقتصادی مدرن، تبدیل شده است؛ همچنین دبی از لحاظ موقعیت منطقه، فوق العاده می باشد و در چند دهه اخیر افراد زیادی با هدف ها و مقاصد مختلف، قصد مهاجرت و اقامت دبی را دارند.

شرایط اقامت در دبی می‌تواند دشوار باشد. هزینه اقامت دبی، از اصلی ترین و مهم ترین معضلات برای مهاجران می باشد؛ در این مقاله قصد داریم، ابعاد مختلف هزینه اقامت دبی را بررسی کنیم.

هزینه اقامت دبی

هزینه اقامت دبی

به طور کلی هزینه اقامت دبی گران است و برای شروع زندگی پس از دریافت اقامت دبی، نیاز به سرمایه ی اولیه می باشد؛ در غیر این صورت ممکن است برای فرد مشکلات مالی پیش بیاید. از آنجا که دبی در دسته لوکس ترین شهر های جهان قرار گرفته است، هزینه های آن را نیز لازم است پرداخت شود.

گرچه باید این موضوع را در نظر داشت، که فرصت های فوق العاده سرمایه گذاری و همچنین تجارت در دبی، باعث می شود بالا بودن هزینه اقامت دبی طبیعی باشد.

از آنجا که امارات، قوانین سختگیرانه ای برای اقامت دارد باید این نکته را در نظر داشت که هیچ گاه به مهاجران اقامت دائم تعلق نمی گیرد. برای دریافت اقامت دائم، باید 25 سال در آن کشور زندگی کنید و مشغول به کار شوید.

هزینه های مربوط به اقامت دبی

هزینه ویزای اقامت دبی 

همانطور که گفته شد، اقامت دائم دبی، هیچ گاه شامل حال افراد مهاجر نمی شود و ویزای اقامت دبی 2 الی 3 ساله است و پس از آن نیاز به تمدید مجدد دارد؛ ویزای دبی و تمدید هر چند ساله، آن یکی از مواردی است که روی هزینه اقامت دبی تاثیرگذار است.

رایج ترین روش دریافت ویزای اقامت دبی، ثبت شرکت می باشد؛ بنابراین با ثبت شرکت، علاوه بر هزینه های دریافت مجوز های لازم برای شرکت، هزینه های سفر به امارات و هزینه های شرکت های مهاجرتی نیز وجود دارد.

یکی دیگر از روش های دریافت اقامت دبی ویزای تحصیلی می باشد.

هزینه ویزای تحصیلی نیز شامل زیر مجموعه های پرداخت شهریه دانشگاه و هزینه اقامت و زندگی در دبی می باشد.

هزینه زندگی در دبی

هزینه زندگی در دبی شامل آن دسته از هزینه هایی می باشد که بر هزینه اقامت دبی، اثرگذار است. از جمله هزینه های زندگی، می توان به هزینه خرید مسکن، هزینه مواد غذایی و هزینه حمل و نقل نام برد.

هزینه اقامت دبی هتل

هزینه خرید یا اجاره مسکن

هزینه های منزل، علاوه بر خرید یا اجاره مسکن، با هزینه های پرداخت قبض های آب، برق ، گاز، تلفن و اینترنت نیز همراه می باشد.

هزینه مواد غذایی و خوراکی

هزینه های مربوط به مواد غذایی در دبی، ارزان نمی باشد؛ به طور میانگین برای هر نفر در ماه بین 500 تا 600 درهم هزینه دارد.

در رابطه با هزینه های مواد غذایی، باید این نکته را در نظر داشت که تنوع مواد غذایی در فروشگاه های دبی بالا می باشد و دست شما را در انتخاب محصول، متناسب با هزینه ای که می خواهید بکنید، باز میگذارد. البته که هیچ گاه این هزینه ها اجازه زیاده روی در خرید را به شما نمی دهد و شاید لازم باشد دور رستوران های لوکس را برای کنترل هزینه های مربوط به مواد غذایی را خط بکشید.

هزینه حمل و نقلهزینه اقامت دبی حمل و نقل

از آنجا که امارات، به دلیل مجاورت با خلیج فارس هوای گرم و شرجی دارد، بنابراین حمل و نقل عمومی در دبی دشوار می باشد؛ از این رو هزینه های مربوط به تاکسی و شارژ کارت های حمل و نقل، به هزینه های زندگی نیز اضافه میشود.

هزینه بیمه و مراقبت های بهداشتی دبی

یکی دیگر از عوامل اثرگذار بر هزینه اقامت دبی، هزینه های مربوط به هزینه بیمه های مسکن و بیمه خودرو می باشد. همچنین لازم است برای برخورداری از بهترین امکانات بیمارستان ها و مراکز درمان، شامل بیمه شخصی شوید که هزینه های جداگانه خود را دارد.

در واقع شما باید برای زندگی در دبی، هزینه هایی معادل با زندگی در آمریکا یا استرالیا پرداخت کنید.

سایر هزینه های دولتی

از آنجا که امارات کشوری نفت خیز و ثروتمند می باشد، در زمینه های اقتصادی در خاورمیانه، حرف اول را می زند.

عدم دریافت مالیات و فراوانی مشاغل شرکتی و تجارتی، یکی از مزیت های بسیار فوق العاده برای اقامت دبی محسوب می شود.

برای اطلاعات بیشتر درباره هزینه‌ها می‌توانید به مقاله “هزینه زندگی در دبی به تومان” مراجعه کنید.

هزینه اقامت دبی به صورت خانوادگی

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با هزینه اقامت دبی و عوامل موثر بر آن صحبت کنیم و شما را قبل از تصمیم برای مهاجرت به دبی، آگاه کنیم.

با وجود هزینه ها در دبی این را در نظر داشته باشید که بهترین موقعیت در منطقه را برای سرمایه گذاری دارد. و همین امر باعث می شود، با بینش اقتصادی درست، آینده ای روشن برای سرمایه گذاری در این کشور در انتظار باشد. برای برسی دقیق تر و اطلاع از آخرین اطلاعات در زمینه اقامت دبی و هزینه های آن با ایران امارات در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایران امارات

مرجع اطلاعاتی ایرانیان مقیم امارات

با توجه به آزاد شدن واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و خارج از ایران

به دلیل درخواستهای بسیار زیاد جهت اعلام قیمت بروز خودرو لطفا فقط از طریق فرم زیر اقدام نمایید تا سریعتر پاسخگویی شود.