ایران امارات

مهاجرت به دبی برای کار | با کدام شغل اقامت بگیریم؟

مهاجرت به دبی برای کار

مهاجرت به دبی برای کار | با کدام شغل اقامت بگیریم؟

دبی یکی از پیشرفته‌ترین و غنی‌ترین شهرهای خاورمیانه می‌باشد که در کشور امارات واقع شده است.به دلیل وجود ذخایر نفتی و شرایط اقتصادی مناسب سرمایه گذاران زیادی در این کشور سرمایه گذاری کرده اند.ویزای دبی برای کار به چند طریق صادر می شود.ویزای جاب آفر و ویزای جاب سیکرا روش‌هایی هستند که برای گرفتن اقامت دبی کاربرد دارند.در ادامه این دو روش را بررسی خواهیم کرد.

جاب آفر و جاب سیکر

جاب آفربه معنی پیشنهاد کاری و جاب سیکر به معنای جست و جوی کاری می‌باشد.در جاب آفر شما قبل از ورود به دبی و خاک امارات باید از جانب کارفرما دعوت نامه دریافت می‌کنید و اجازه کار برای شما صادر می‌شود.در جاب سیکر شما باید با توجه به تخصص و مهارت خود بعد از ورود به خاک دبی جویای کار شوید و مدت اقامت برای پیدا کردن کار برای شما به مدت 6 ماه صادر می‌شود.

مشاغل مورد نیاز برای امارات

مشاغل مورد نیاز در امارات

اگر متقاضی کار در دبی هستید و تمایل دارید برای ادامه زندگی و کار به دبی مهاجرت کنید،دولت دبی لیستی از مشاغلی که نیاز به نیروی کار دارد را برای شما آماده کرده است.به دلیل این که کشور امارات درحال توسعه روز افزون می‌باشد نیاز نیروی کار آن رو به افزایش می‌باشد.بنایراین افرادی که به دبی مهاجرت می‌کنند دغدغه پیدا کردن شغل را نخواهند داشت. اما برای اطمینان خاطر از این که شما بعد از مهاجرت در پوزیشن شغلی خود مشغول به کار می‌شوید؛بهتر است با کمک افراد خبره و موسسات مهاجرتی اقدام به پیدا کردن کارفرما کنید و برای پذیرفتن خود او را متقاعد کنید.در ادامه مشاغل مورد نیاز امارات را ذکر می‌کنیم:

  • مشاغل در زمینه مهندسی در تمامی زیر شاخه‌ها
  • مشاغل پزشکی و کادر درمان‌،پیرا پزشکی
  • برنامه نویس‌ها با هر تجربه‌ای جنیور و سنیور و حرفه ای
  • مشغل مرتبط با روزنامه نگاری و نویسندگی
  • مشاغل در زمینه فروش و بازاریابی
  • مشاغل دیجیتال مارکتینگ و سئو
  • مشاغل در زمینه هنری و گرافیک

همه چیز درباره ویزا کاری دبی

ویزای کار یا work permit توسط وزارت علوم انسانی دولت امارات صادر می‌شود.برای اخذ این ویزا شما باید اسپانسرشیپ و یا کارفرمای پشتیبان و اجازه کار از جانب آن را داشته باشید.بعد از این که اسپانسرشیپ مجوز کاری شما را به عهده گیرد،ویزای کاری برای شما صادر می‌شود. این ویزای دبی کاری، توسط وزارت امور خارجه و اداره اقامت صادر می‌گردد.تا زمانی که ویزای کار شما و مراحل انجام آن کامل نشده است شما امکان به همراه بردن خانواده خود را ندارید.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به دبی

مدارک مورد نیاز جاب آفر در دبی

  • شش قطعه عکس برای گذرنامه
  • کپی از پاسپورت اسپانسرشیپ
  • بیمه مسافرتی
  • کپی از قرارداد کاری
  • ارائه کپی و اصل پاسپورت با اعتبار شش ماهه

انواع ویزای کاری در دبی

برای این که بتوانید در دبی اقامت داشته باشید و یا اگر بخواهید برای سنجیدن موقعیت برای مهاجرت به این کشور سفر کنید؛ می‌توانید در پی گرفتن انواع ویزای دبی باشید.این ویزاها مانند ویزای طلایی،ویزای دانشجویی،ویزای توریستی،ویزای همسر می‌باشد.حال قصد داریم هر یک از این ویزاها را در این مقاله برای شما شرح دهیم.

ویزای طلایی

این ویزا برای همه افراد صادر نمی‌شود و تنها در صورت داشتن شرایط کامل موفق به اخذ این ویزا خواهید شد.افرادی که این ویزا را دریافت می‌کنند طولانی ترین ویزا دبی را دریافت کرده اند و مدت اقامت طولانی تری خواهند داشت.این ویزا شامل افرادی که شغل و حرفه خاص مانند برنامه نویسی،پزشکی،پرستاری و یا نخبه و دانشمند هستند می‌توانند این ویزا را در یافت کنند. اخذ ویزای طلایی و اقامت دبی با سرمایه گذاری هم ممکن است.

ویزای دانشجویی

اگر برای ادامه تحصیل می‌خواهید به این کشور مهاجرت کنید؛می‌توانید در حین تحصیل مشغول به کار هم شوید و از ویزای طولانی مدت بهره ببرید.زیرا ویزای تحصیلی تا پایان تحصیل برای شما اعتبار دارد.

ویزای توریستی

افرادی که قصد مهاجرت کاری به دبی را دارند می‌توانند از طریق ویزای توریستی به این کشور سفر کنند و کارفرمای مورد نظر خود را پیدا کنند.

ویزای همسر

افرادی که همسرشان برای کار به دبی مهاجرت کرده می‌توانند با حمایت همسر خود به این کشور مهاجرت کنند.در واقع همسرشان اسپانسر شیپ آن‌ها در دبی خواهد شد و این امر مستلزم این است که همسرشان مبلغ حقوقی که دریافت می‌کند معادل 4000تا 30000درهم باشد.

انواع ویزای دبی

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با مهاجرت به دبی برای کار صحبت کردیم.بازار تجارت و کسب درآمد و رقابت ارزی در دبی وجود دارد به همین دلیل بازار کار خوبی دارد و نرخ بیکاری در این کشور کم است.در عین حال درآمد بالا است و نیاز به نیروی کار در دبی باعث شده افرادی زیادی برای کار به این کشور مهاجرت کنند.امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.جهت راهنمایی های بیشتر به متخصصان ما در ایران امارات پیام دهید.

2 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید، من و همسرم به صورت حرفه ای برنامه نویسی انجام میدیم اما برای خودمون کار کردیم و سابقه کاری برامون جایی حساب نشده. آیا میتونیم از طریق کارمون اقدام به گرفتن اقامت دبی کنیم؟

    1. سلام. البته که میتونید،اگر در زمینه ی شغلی خودتون حرفه ای هستید می تونید حتی از طریق ویزای فریلنسر دبی اقدام به گرفتن اقامت دبی کنید و بسیار هم موفق خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایران امارات

مرجع اطلاعاتی ایرانیان مقیم امارات

با توجه به آزاد شدن واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و خارج از ایران

به دلیل درخواستهای بسیار زیاد جهت اعلام قیمت بروز خودرو لطفا فقط از طریق فرم زیر اقدام نمایید تا سریعتر پاسخگویی شود.