ایران امارات

مدارک لازم برای ویزای دبی کدامند؟

مدارک لازم برای دریافت ویزای دبی

مدارک لازم برای ویزای دبی کدامند؟

همانطور که می‌دانید دبی یکی از قطب‌های توسعه یافته در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس محسوب می‌شود که همواره توریست‌ها و گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کند. اگرچه همه کشورها برای ورود به دبی به ویزا نیازی ندارند، اما ایرانی‌ها از جمله افرادی هستند که طبق قوانین امارات برای ورود به دبی به مدارک خاص ویزا نیاز دارند. در ادامه به مهم ترین اطلاعاتی که درمورد مدارک لازم و دریافت ویزای دبی باید بدانید، اشاره خواهیم کرد.

مدارک لازم برای ویزای دبی کدامند؟

باید توجه داشت که شرایط و مدارک اخذ ویزا ممکن است با توجه به نوع ویزای تقاضا شده متفاوت باشد اما به طور کلی یک سری مدارک عمومی وجود دارد که برای اخذ انواع ویزاها یکسان است. در ادامه مدارک لازم برای ویزای دبی را ذکر کرده ایم:

فرم تکمیل شده برای درخواست ویزای امارات متحد عربی

  • تصویر واضح از صفحه اول پاسپورت متقاضی (مدت اعتبار پاسپورت باید بیش از ۷ ماه باشد)
  • اسکن رنگی و تصویر واضح از صفحه اول شناسنامه
  • اسکن رنگی و تصویر واضح از روی کارت ملی متقاضی
  • تصویر عکس متقاضی با پس‌زمینه سفید
  • بیمه مسافرتی

انواع ویزاهای دبی

انواع ویزای اقامتی و بلند مدت دبی کدامند؟

همانطور که می‌دانید امارات متحده عربی نیز همانند کشورهای دیگر امکاناتی را برای اقامت دائم و مهاجرت افراد از کشورهای دیگر فراهم آورده است که در ادامه ابتدا به انواع آنها و سپس به توضیح مدارک و شرایط مورد نیاز برای اخذ هر کدام از ویزاها خواهیم پرداخت.

انواع ویزای بلند مدت دبی

  • ویزای کاری
  • ویزای سرمایه گذاری
  • ویزای صاحبان املاک
  • ویزای تحصیلی یا دانشجویی
  • ویزای تجاری
  • ویزای دورکاری

ویزای کاری دبی به چه صورت و به چه مدارکی نیاز دارد؟

ویزای کاری به همان نوع ویزایی گفته می‌شود که از طرف یک کارفرما در کشوری دیگر به فردی پیشنهاد کاری داده می‌شود. بدین وسیله او می‌تواند سمتی را در ارگان و یا شرکتی در کشوری دیگر بر عهده بگیرد. افراد با داشتن ویزای کاری می‌توانند ویزای بلند مدت بگیرند. از جمله مدارک مورد نیاز می توان داشتن پاسپورت معتبر، داشتن مدارک تحصیلی مرتبط به همراه ترجمه آنها و همچنین داشتن نامه پیشنهاد کار از طرف ارگان و یا کارفرمای مورد نظر را نام برد.

ویزای سرمایه گذاری به چه صورت است و به چه مدارکی نیاز دارد؟

سرمایه دارانی که قصد سرمایه گذاری در شرکت‌ها و بیزینس‌های پررونق در دبی را دارند می‌توانند درخواست خود را به اداره مهاجرت دبی ارائه دهند. از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای سرمایه گذاری می‌توان به مدارک سرمایه داری و گواهی نامه های مرتبط اشاره کرد.

ویزای صاحبان املاک به چه صورت است و به  چه مدارکی نیاز دارد؟

افراد و درخواست کنندگان مهاجرت می‌توانند از طریق خرید ملک در دبی اقدام به اخذ ویزای بلند مدت و دائم نمایند. این اقدام نه تنها می‌تواند آسان ترین راه باشد بلکه می‌تواند نوعی سرمایه گذاری در دراز مدت محسوب شود. موسسات حقوقی و شرکت‌های ملکی در دبی به راحتی می‌توانند در این زمینه کمک نمایند. این نوع ویزا می‌تواند یک نوع ویزای سرمایه گذاری در دبی نیز محسوب شود که از طریق خرید هتل آپارتمان‌ها، مراکز خدماتی، انبارها و دفاتر نیز می‌تواند امکان پذیر باشد.به یاد داشته باشید که حتما قبل از خرید ملک در دبی باید به کلیه قوانین خرید املاک در دبی اگاهی و اشراف داشته باشید. یکی از روش‌هایی که می‌تواند کمک کننده باشد خرید ملک توسط یک تبعه اماراتی است که روند را برای شما تسهیل کند و گرنه روند برای شما زمان‌بر خواهد بود.

ویزای تحصیلی امارات به چه صورت است و به چه مدارکی نیاز دارد؟

دریافت ویزای تحصیلی دبی یکی از آسان ترین راه‌ها برای اخذ اقامت و ویزای بلند مدت در دبی محسوب می‌شود. مدت اعتبار این ویزا پنج سال است. افراد می‌توانند با در دست داشتن ریز نمرات دانشگاه کشور مبدا در آخرین مقطع تحصیلی به همراه نامه پذیرش از یکی از دانشگاه‌های دبی به اداره مهاجرت دبی مراجعه کنند تا ویزای تحصیلی را دریافت کنند.

ویزای دورکاری دبی به چه صورت است و به چه مدارکی نیاز دارد؟

با پیشرفت تکنولوژی در عصر دیجیتال، کشور دبی پیشنهاد جدیدی را مبنی بر اعطای ویزا به متخصصان و صاحبین کسب و کار در سراسر دنیا نموده است. از مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای دور کاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کپی پاسپورت با اعتبار شش ماهه
  • اظهارنامه بانکی مبنی بر تراکنش های انجام شده در سه ماه اخیر
  • فیش حقوقی
  • مدارکی دال بر اینکه کارافرینان متقاضی به مدت یک سال یک شرکت داشته اند و اینکه درامد آن ها به صورت میانگین باید پنج هزار دلار بوده باشد.

مزیت های ویزاهای دبی

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با مدارک لازم برای ویزای دبی صحبت کردیم. همانطور که می‌دانید انواع مختلفی از ویزا وجود دارد و با توجه به توضیحات گفته شده در این مقاله، هر کدام از ویزاها مدارک مخصوص به خود را دارند. شما می‌توانید در صورت نیاز، با کارشناسان ایران امارات در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایران امارات

مرجع اطلاعاتی ایرانیان مقیم امارات

با توجه به آزاد شدن واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و خارج از ایران

به دلیل درخواستهای بسیار زیاد جهت اعلام قیمت بروز خودرو لطفا فقط از طریق فرم زیر اقدام نمایید تا سریعتر پاسخگویی شود.