ایران امارات

شرایط و دریافت ویزای سبز دبی + همه چیز درباره ویزای سبز

دریافت ویزای سبز دبی

شرایط و دریافت ویزای سبز دبی + همه چیز درباره ویزای سبز

شرایط سرمایه‌گذاری، زندگی، کارآفرینی و تحصیل در کشور امارات متحده عربی، به شکل ایده آلی فراهم شده است. ویزای سبز دبی یک ویزای ۵ ساله‌ای است که نشان دهنده اهمیت کشور امارات متحده عربی به پذیرش کسب و کارهای جدید و افراد متخصص و ماهر می‌باشد. این نوع ویزای دبی به افراد این امکان را می‌دهد تا خود بتوانند برای دریافت اقامت اقدام کنند، بدون آن که نیاز باشد از طریق شرکتی کارهای آن‌ها پیش رود.

در این مقاله قصد داریم در رابطه با شرایط و دریافت ویزای سبز دبی صحبت کنیم. اگر شما هم یکی از علاقمندان به دریافت گرین ویزای امارات هستید؛ پیشنهاد می‌شود تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ویزای سبز دبی چیست؟

از آنجا که کشور امارات متحده عربی همواره پذیرای کسب و کارهای جدید و افراد متخصص و ماهر می‌باشد؛ برای این گونه افراد ویزای ۵ ساله‌ای را به نام ویزای سبز در نظر گرفته است. در طرح ارائه‌ی اولیه‌ی این ویزا، قرار بود ویزای سبز از تاریخ ۵ سپتامبر ۲۰۲۲ اجرا شود، اما اجرا شدن آن تا ۳ اکتبر به تعویق افتاد. این ویزا در مقایسه با ویزاهای ۲ یا ۳ ساله به افراد، فرصت بیشتری را برای ماندن در امارات می‌دهد. دریافت این ویزا به افراد این امکان را می‌دهد تا خودشان اسپانسر خود شوند و دیگر برای پوشش هزینه‌های افراد، به کارفرماها فشاری وارد نمی‌شود.

به صورت کلی افرادی که از ویزای سبز دبی استفاده می‌کنند، افراد فریلنسر و دورکار هستند. یکی از اهداف ویزای سبز دبی این است که به شهروندان سایر کشورها این امکان را دهد تا بدون حمایت مالی برای تحصیل، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در امارات اقدام کنند. زمان اعتبار این ویزا ۵ سال می‌باشد و قابلیت تمدید نیز دارد. پس از پایان ۵ سال شما ۳ تا ۶ ماه فرصت دارید تا مجددا برای تمدید ویزای سبز دبی اقدام کنید.

بررسی مزایای ویزای سبز دبی

همانطور که گفته شد هدف اصلی ویزای سبز دبی، جذب استعدادها، افراد متخصص و ماهر، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان می‌باشد. با دریافت ویزای سبز دبی در واقع خود اسپانسر خود هستید و نیاز نیست برای هزینه‌های اقامت، کار، تحصیل و سایر موارد دنبال شرکت‌های مختلف اسپانسرینگ باشید. دریافت این ویزا، شرایط اقامت در دبی را ساده و آسان‌تر کرده است. گفتنی است که‌ مهلت خروج از کشور یا تمدید ویزا پس از کنسلی یا انقضای ویزای اقامتی به مدت ۶ ماه افزایش یافته است.

مزایای ویزای سبز دبی

شرایط دریافت ویزای سبز برای افراد مختلف

با توجه به اعلام وب سایت دولت امارات،  افراد واجد شرایط برای دریافت ویزای سبز دبی باید یک مدرک کارشناسی یا یک دیپلم تخصصی داشته باشند. علاوه بر آن باید تمکن مالی لازم را در طول دوران اقامتشان در دبی داشته باشند. در ادامه به شرایط دریافت ویزای سبز دبی به صورت مجزا برای هر افراد می‌پردازیم.

دریافت ویزای سبز دبی برای افراد متخصص و ماهر

دریافت ویزای سبز برای کارکنان و افراد متخصص و ماهر یک مسیر جدید را هموار می‌کند. دریافت این ویزا به آن‌ها امکان اقامت ۵ ساله در امارات، بدون نیاز به کارفرمای اماراتی را می‌دهد. تنها شرایطی که باید این افراد داشته باشند عبارتند از:

  • داشتن قرارداد استخدامی معتبر
  • دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی
  • داشتن حداقل حقوق ماهیانه معادل ۱۵ هزار درهم
  • حرفه‌ای بودن در حوزه کسب و کار به گونه‌ای که طبق استانداردهای وزارت منابع و نیروی انسانی امارات در رده‌های اول دوم یا سوم قرار بگیرید.

گفتنی است که این افراد ۹۰ روز پس از انقضای ویزای خود می‌توانند برای تمدید ویزا یا ترک خاک دبی اقدام کنند.

دریافت ویزای سبز برای فریلنسرها

با توجه به آن که انجام کارهای فریلنسری رشد بسیار چشمگیری داشته است، ویزای سبز دبی نیز برای فریلنسرها و دورکارها امکان اقامت ۵ ساله را بدون نیاز به اسپانسر فراهم کرده است. ملزومات لازم جهت دریافت ویزای اقامتی برای افراد فریلنسر عبارت است از:

  • دریافت مجوز فریلنسری از وزارت منابع انسانی امارات
  • دارا بودن حداقل مدرک کارشناسی یا فوق دیپلم
  • داشتن درآمد سالیانه به مبلغ ۳۶۰ هزار درهم طی دو سال گذشته
  • فرد درخواست کننده باید بتواند استطاعت مالی خود را در زمان اقامت خود در کشور امارات تضمین کند.

 

دریافت ویزای سبز دبی

دریافت ویزای سبز برای سرمایه ‌گذاران

ویزای سبز به جهت تشویق افراد به سرمایه‌گذاری، برای سرمایه‌گذاران در این کشور شرایطی را فراهم کرده است. این ویزا به افراد اقامت ۵ ساله را در کشور امارات می‌دهد تا بتوانند به فعالیت‌های تجاری خود در این کشور بپردازند. گفتنی است که در گذشته اعتبار ویزای سبز دبی به مدت دو سال بوده است، اما اکنون به ۵ سال افزایش پیدا کرده است. سرمایه ‌گذارانی که قصد دریافت ویزای سبز دبی را دارند؛ باید شرایط زیر را داشته باشند.

  • دارا بودن تاییدیه و مدرک سرمایه‌گذاری به مبلغ یک میلیون درهم
  • دارا بودن تاییدیه مقامات محلی ذیربط
  • اگر سرمایه‌گذار بیش از یک جواز دارد، برای آن مجموع مبلغ سرمایه‌گذاری در نظر گرفته می‌شود.

دریافت ویزای سبز برای اعضای خانواده

اگر شما هم به صورت خانوادگی به فکر مهاجرت به امارات هستید، حتما در ادامه همراه ما باشید. ویزای سبز دبی این امکان را به افرادی که در این کشور اقامت دارند می‌دهد تا به راحتی اقدام به آوردن همسر و فرزندان خود به این کشور کنند. افرادی که دارای ویزای سبز هستند؛ مهلت لغو یا انقضای ویزا برای آن‌ها به مدت ۶ ماه افزایش پیدا کرده است. بنابراین افراد ۶ ماه برای اقدام به تمدید ویزا یا ترک خاک امارات وقت خواهند داشت و در این مدت جریمه‌ای را متحمل نمی‌شوند، اما اگر در طول مدت گفته شده اقدام به تمدید یا ترک کشور نکنند؛ در نهایت متحمل به پرداخت جریمه می‌شوند.

گفتنی است محدودیت سنی فرزندان که در گذشته ۱۸ سال بود، اکنون به ۲۵ سال افزایش پیدا کرده است و نکته قابل توجه این است که برای دختران مجرد محدودیت سنی وجود ندارد. در نهایت باید به این نکته اشاره کرد که مدت زمان ویزای اقامتی اعضای خانواده مانند دارنده ویزا خواهد بود.

چه کسانی صلاحیت دریافت ویزای سبز دبی را دارند؟

همانطور که گفته شد ویزای سبز دبی جهت اقامت سرمایه‌گذاران، کارجویان، فریلنسرها، کار آفرینان، افراد متخصص و دارای مهارت بالا و همچنین افراد فارغ التحصیل و دانشجویان ممتاز که قصد کار و ادامه تحصیل در امارات را دارند، می‌باشد. علاوه بر آن‌ها افرادی که به صورت فریلنسری در زمینه‌های تخصصی مانند بلاکچین و ارزهای دیجیتال و هوش مصنوعی فعالیت دارند، می‌‌توانند از شرایط دریافت ویزای سبز برای افراد فریلنسر استفاده کرده و اقدام به دریافت این ویزا کنند.

بررسی هزینه‌های دریافت ویزای سبز دبی

در زمان نگارش این مقاله هزینه ویزای سبز دبی معادل ۲۲۸۰ درهم است البته در نظر داشته باشید که این هزینه بدون احتساب کارت شناسایی اماراتی می‌باشد. هزینه دریافت کارت شناسایی اماراتی حدود ۵۷۵ درهم می‌باشد گفتنی است که هزینه پزشکی نیز به صورت جدا محاسبه می‌شود و حدود ۳۲۰ درهم می‌باشد. دقت داشته باشید که هزینه‌های گفته شده فقط برای یک نفر است و طبیعتا دچار تغییراتی می‌شود.

هزینه های ویزای سبز دبی

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با شرایط دریافت ویزای سبز دبی و همچنین هزینه‌های آن صحبت کردیم. دقت داشته باشید که راه‌های مختلفی جهت مهاجرت و دریافت اقامت کشور امارات وجود دارد و قوانین آن نیز به صورت مداوم در حال به روز رسانی است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که حتما قبل از تصمیم‌ گیری و اقدام در رابطه با این موضوع، با افراد حرفه‌ای و مجرب مشورت کنید تا بتوانید از قوانین و شرایط ویژه آن مطلع شده و راحت‌تر تصمیم‌ گیری کنید.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر در زمینه اخذ ویزای سبز دبی سوال یا ابهامی دارید؛حتما در بخش نظرات سایت ایران امارات آن را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایران امارات

مرجع اطلاعاتی ایرانیان مقیم امارات

با توجه به آزاد شدن واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و خارج از ایران

به دلیل درخواستهای بسیار زیاد جهت اعلام قیمت بروز خودرو لطفا فقط از طریق فرم زیر اقدام نمایید تا سریعتر پاسخگویی شود.