ایران امارات

شرایط ثبت شرکت در منطقه آزاد دبی + هزینه‌ها + مدارک

ثبت شرکت در منطقه آزاد دبی

شرایط ثبت شرکت در منطقه آزاد دبی + هزینه‌ها + مدارک

مناطق آزاد دبی که اصطلاحا به آن فری زون گفته می‌شود و به عنوان منطقه آزاد تجاری هم شناخته می‌شود؛ معمولا به مناطق اقتصادی گفته می‌شود که در آن کالاها و خدمات با نرخ مالیاتی و گمرکی کم معامله می‌شوند. مناطق آزاد دبی در ابتدا برای تقویت تجارت بین‌المللی با ارائه مالکیت ۱۰۰ درصد شرکت خارجی راه‌اندازی شدند. اکنون ۴۵ منطقه آزاد در سراسر کشور امارات وجود دارد. در ادامه این مقاله قصد داریم در رابطه با شرایط ثبت شرکت در  دبی و منطقه آزاد دبی صحبت کنیم و به بررسی هزینه‌های آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

چرا بهتر است به ثبت شرکت در منطقه آزاد دبی بپردازیم؟

دلایل زیادی برای انتخاب منطقه آزاد دبی برای راه اندازی کسب و کار شما وجود دارد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

راه اندازی آسان شرکت

گفتنی است که فرایند ثبت و راه‌اندازی شرکت در اکثر مناطق آزاد بسیار آسان می‌باشد و راحت‌تر است. با توجه به فعالیت تجاری شما روند دقیق درخواست طی می‌شود، اما در بسیاری از موارد شما فقط باید برخی اسناد اولیه مثل کپی پاسپورت و مدارک تجاری را ارائه دهید و کل این فرایند فقط یک یا دو هفته طول می‌کشد.

ثبت شرکت در دبی

عدم نیاز به پرداخت مالیات

یکی از قانع کننده‌ترین و بهترین دلایل برای انتخاب منطقه آزاد دبی برای ثبت شرکت عدم نیاز به پرداخت مالیات می‌باشد. گفتنی است با راه‌اندازی کسب و کار در منطقه آزاد دبی علاوه بر آن که به طور کامل از پرداخت مالیات شرکتی و شخصی معاف خواهید شد؛ نیاز به پرداخت مالیات و ارزش افزوده نیز نخواهد بود که در حال حاضر ۵ درصد می‌باشد. مسئله مهم دیگر این است که مشاغلی که در مناطق آزاد دبی راه اندازی می‌شوند، از پرداخت مالیات واردات و صادرات نیز معاف هستند و می‌توانند بدون محدودیت ارزی به تجارت بپردازند.

داشتن مالکیت خارجی

یکی دیگر از دلایل راه‌اندازی شرکت در منطقه آزاد دبی مالکیت شرکت‌های خارجی می‌باشد. بیشتر کارآفرینانی که قصد دارند از سایر کشورها برای ثبت شرکت به سرزمین امارات مهاجرت کنند؛ باید با یک شریک محلی این کار را انجام دهند، اما در منطقه آزاد دبی این مورد صدق نمی‌کند و شما می‌توانید کسب و کار خود را در این منطقه با مالکیت ۱۰۰ درصد خود راه اندازی کنید.

امکان تجارت در امارات

مشاغلی که در مناطق آزاد راه‌اندازی می‌شوند، مجاز به تجارت مستقیم با بازار محلی در امارات نیستند اما می‌توانند این مشکل را نیز حل کنند. برای این کار می‌توانید با یک توزیع کننده محلی کار کنید و با پرداخت هزینه کالاها و خدمات شما به بازار عرضه شود. از طرف دیگر می‌توانید تجارت خود را در منطقه آزاد راه اندازی کرده و شعبه شرکت منطقه آزاد خود را در سرتاسر امارات افتتاح کنید.

امنیت و حفظ حریم خصوصی

یکی دیگر از دلایل راه ‌اندازی شرکت در منطقه آزاد دبی به ویژه برای کارآفرینان حفظ حریم خصوصی می‌باشد. با ثبت شرکت در این منطقه تمامی جزئیات و اطلاعات سهامداران محفوظ مانده و در اختیار عموم قرار نمی‌گیرد.

انواع شرکت ها در دبی

مراحل ثبت شرکت در منطقه آزاد دبی

انتخاب نوع فعالیت تجاری

انواع مختلفی از فعالیت تجاری برای انتخاب وجود دارد و امکان دارد که چندین فعالیت تحت یک مجوز قرار بگیرد. با انتخاب فعالیت تجاری مورد نظر، هزینه درخواست مجوز و همچنین بهترین منطقه آزادی که با نیازهای شما مطابقت دارد تعیین می‌شود.

انتخاب نام شرکت مورد نظر

انتخاب بهترین نام برای شرکت در هر کجای دنیا می‌تواند یک موضوع چالش برانگیز باشد، اما در کشور امارات مرحله بسیار مهمی به شمار می‌رود که باید هرچه سریع‌تر آن را انجام دهید. در انتخاب نام باید به مواردی توجه داشته باشید که در ادامه آنها را ذکر می‌کنیم:

  • از انتخاب اسامی توهین آمیز خودداری کنید.
  • نام شرکت نمی‌تواند حاوی ارجاعات مذهبی باشد.
  • نام شرکت نباید به سازمان‌های شناخته شده مانند اف بی آی یا مافیا ارجاع داده شود.

با توجه به آن که مراحل نامگذاری شرکت در کشور امارات دارای ویژگی‌های متعددی است؛ بهتر است در انتخاب آن از یک مشاور متخصص مشورت بگیرید.

آماده سازی مدارک و ارسال درخواست

برای راه‌اندازی شرکت در منطقه آزاد دبی فقط به چند مدرک استاندارد نیاز دارید که عبارت است از: فرم درخواست تکمیل شده، کپی پاسپورت سهامدار و سایر موارد مشابه. برخی از مناطق آزاد دبی ممکن است از شما یک طرح تجاری نیز بخواهند. بنابراین بهتر است در این مرحله نیز از یک مشاور متخصص بهره بگیرید تا بتواند مدارک مورد نیاز را با اطمینان تهیه کند.

دریافت مجوزهای لازم و افتتاح حساب بانکی

پس از آن که درخواست شما مبنی بر دریافت مجوز مورد نظر تایید شد؛ به شما اطلاع داده می‌شود تا مدارک شرکت را جمع آوری کرده و فعالیت خود را شروع کنید. با در دست داشتن مدارک مورد نیاز می‌توانید برای شرکت خود یک حساب بانکی افتتاح کرده و تجارت خود را آغاز کنید. منطقه آزادی که پیدا می‌کنید معمولا به شما در پیدا کردن یک بانک مناسب کمک می‌کنند.

انجام مراحل دریافت ویزا

آخرین مرحله برای ثبت شرکت و راه‌اندازی کسب و کار پروسه دریافت ویزای مهاجرت می‌باشد. مقامات منطقه آزاد دبی یا یک فرد متخصص که مشاور و همراه شما می‌باشد، می‌تواند از طرف شما این فرایند را مدیریت کند و به انجام مراحل درخواست ویزا بپردازند.

بررسی هزینه‌های ثبت شرکت در منطقه آزاد دبی

هزینه‌های لازم برای ثبت شرکت در دبی شامل هزینه لایسنس، هزینه ویزا و همچنین دستمزد موسسه مهاجرتی می‌باشد. برای آن که بتوانید از هزینه‌های گفته شده به طور دقیق اطلاع حاصل کنید، حتما با کارشناسان مربوطه در ارتباط باشید. اما به طور کلی هزینه ثبت یک شرکت خدماتی با یک عضو تقریبا ۱۵۵۰۰ درهم می‌باشد و هزینه ثبت یک شرکت تجاری با یک عضو تقریبا برابر ۱۹۵۰۰ درهم است. به منظور ثبت شرکت یک نفره در منطقه آزاد دبی نیاز به پرداخت ۲۸۰۰۰ درهم، برای ثبت شرکت دو نفره ۳۳۸۰۰ درهم و برای ثبت شرکت سه نفره احتیاج به پرداخت ۴۱۰۰۰ می‌باشد. گفتنی است که تمامی هزینه‌های گفته شده تنها در زمان نگارش این مقاله به این صورت است و ممکن است در طی زمان دچار تغییراتی شود.

هزینه های ثبت شرکت در دبی

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با شرایط ثبت شرکت در منطقه آزاد دبی و هزینه‌ها و مدارک لازم آن صحبت کردیم. همانطور که می‌دانید برای ثبت شرکت در منطقه آزاد دبی نیاز به کفیل نمی‌باشد و در هزینه و زمان شما بسیار صرفه‌جویی می‌شود. از طرفی نیاز به پرداخت مالیات نیست و از این نظر بسیار به سود شما است. بنابراین با توجه به مواردی که ذکر شد ثبت شرکت در منطقه آزاد دبی می‌تواند یک انتخاب بسیار عالی برای شما باشد. اگر قصد دارید بهترین راهنمایی را در زمینه ثبت شرکت در منطقه آزاد دبی دریافت کنید، حتما با کارشناسان ایران امارات در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایران امارات

مرجع اطلاعاتی ایرانیان مقیم امارات

با توجه به آزاد شدن واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و خارج از ایران

به دلیل درخواستهای بسیار زیاد جهت اعلام قیمت بروز خودرو لطفا فقط از طریق فرم زیر اقدام نمایید تا سریعتر پاسخگویی شود.