ایران امارات

شرایط ثبت شرکت دانش بنیان در دبی + مزایا و معایب

ثبت شرکت دانش بنیان در دبی

شرایط ثبت شرکت دانش بنیان در دبی + مزایا و معایب

شرکت دانش بنیان یک موسسه خصوصی یا تعاونی است که به منظور افزایش علم و ثروت، توسعه اقتصاد، تحقق اهداف علمی و اقتصادی و تجاری سازی نتایج تحقیقات در حوزه‌های مختلف فناوری به ویژه تولید نرم‌افزار تشکیل می‌شود. به تعریف دیگر شرکت دانش بنیان را می‌توان اینگونه بیان کرد که ایده‌ها و دانش فنی که به تولید محصول یا خدمات منجر شود، به یک گام ابتکاری و پژوهشی تبدیل می‌شود. روند ثبت شرکت‌های دانش بنیان همانند سایر شرکت‌ها می‌باشد و تنها تفاوت آن این است که پس از ثبت، باید به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور یک درخواستی مبنی بر تقاضای دانش بنیان شدن شرکت فرستاد. پس از بررسی‌های لازم و داشتن شرایط لازم، آن شرکت مورد حمایت دانش بنیان قرار خواهد گرفت. در این مقاله قصد داریم در رابطه با ثبت شرکت در دبی از نوع دانش بنیان آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

شرایط ثبت شرکت دانش بنیان در دبی

همانطور که می‌دانید کشور امارات به دلیل آن که فضای کسب و کار مناسبی دارد، همچنین به سبب داشتن نیروی کار با علم و اکوسیستم رو به رشد، امروزه تبدیل به یک مقصد اصلی برای شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها شده است. شرایط ذکر شده در کنار آسان کردن راه‌اندازی کسب و کار و اخذ تابعیت این کشور، امارات را به یک گزینه جذاب برای کارآفرینی تبدیل کرده است. شرکت نوپای شما باید در حوزه‌های فناوری بالا یا متوسط رو به بالا قرار بگیرد. اگر شرکت شما یک شرکت تولیدی است کالاهای ارائه شده باید در مرحله تولید باشد یا حداقل در حد نمونه آزمایشگاهی باشد و بررسی‌های فنی روی آن صورت بگیرد. شرکت باید بر دانش فنی تسلط داشته باشد و در اجرای فرایند تولید کالا و خدمات مهارت داشته باشد.از دیگر شرایط ثبت شرکت دانش بنیان در دبی دریافت مجوز ثبت شرکت می‌باشد. برای بسیاری از شرکت‌ها در مناطق خاص احتیاج به داشتن یک کفیل در کشور امارات می‌باشد، اما اگر شرکت شما در مناطق آزاد کشور امارات ثبت شود، احتیاجی به داشتن کفیل نمی‌باشد. شرایط سنی نیز یکی دیگر از شرایط ثبت شرکت دانش بنیان در دبی می‌باشد. از موارد دیگر می‌توان به داشتن مدارک هویتی معتبر و استطاعت مالی اشاره کرد. همچنین برای انجام مراحل ثبت شرکت، احتیاج به حضور شما در دبی می‌باشد. به منظور ثبت شرکت باید مدارک لازم مانند اساسنامه را آماده کنید. داشتن کلیه شرایط برای ثبت انواع شرکت در دبی الزامی می‌باشد.

شرایط لازم برای ثبت شرکت دانش بنیان

بررسی هزینه‌های ثبت شرکت دانش بنیان در دبی

هزینه‌های مختلفی برای ثبت شرکت دانش بنیان در دبی وجود دارد که شامل هزینه اخذ لایسنس و مجوزهای مختلف می‌باشد که با توجه به نوع فعالیت شرکت، این مجوزها انتخاب می‌شود. بسیاری از فعالیت‌ها نیاز به مجوزهای خاص دارند که می‌تواند هزینه ثبت شرکت را افزایش دهد. به صورت کلی هزینه ثبت شرکت دانش بنیان در دبی را برای شما بیان می‌کنیم اما گفتنی است که این هزینه‌ها در زمان نگارش این مقاله به این صورت است و ممکن است دچار تغییراتی شود.هزینه ثبت نام معادل ۷۵۰ درهم می‌باشد. برای دریافت تاییدیه اولیه باید ۲۵۰ درهم پرداخت کنید. هزینه اخذ مجوز ۲۰ هزار درهم است. برای ثبت دفتر کار باید ۹۰۰۰ درهم پرداخت کنید. به طور کلی مجموعه هزینه‌های ثبت شرکت دانش بنیان در دبی ۳۰ هزار درهم می‌باشد. همانطور که گفته شد این ارقام تنها یک تخمین اولیه است. برای اطلاع از هزینه‌های دقیق بهتر است که با مشاوران متخصص در این زمینه در ارتباط باشید.

بررسی مزایا و معایب ثبت شرکت دانش بنیان در دبی

با در نظر گرفتن مزایا و معایب ثبت شرکت، می‌توانید عاقلانه‌تر و با آگاهی بیشتری تصمیم به ثبت شرکت در دبی بگیرید. بنابراین در ادامه قصد داریم به بررسی مزایا و معایب آن بپردازیم.

بررسی مزایای ثبت شرکت دانش بنیان

  • فراهم شدن یک بستر مناسب برای کسب و کار
  • دارا بودن محیط سرمایه‌گذاری مناسب
  • داشتن مالیات پایین
  • داشتن وضعیت اقتصادی پایدار
  • تجاری بودن شهر دبی
  • داشتن ثبات سیاسی
  • دسترسی راحت به بازارهای جهانی
  • حمایت‌های متعدد دولتی
  • داشتن نیروی کار متخصص و دسترسی به آنها

معایب ثبت شرکت دانش بنیان

  • احتیاج به سرمایه‌گذاری بالا
  • مشکلات مرتبط با زبان و فرهنگ
  • ممنوع بودن استفاده از برخی کلمات
  • ممنوع بودن تملک شرکت توسط خارجی‌ها در بعضی موارد
  • امکان به وجود آمدن مشکلات مالی
  • وجود محدودیت در فعالیت‌های تجاری
  • وجود محدودیت در ویزا و اقامت
  • وجود رقابت شدید بین شرکت‌ها

مزیت های شرکت دانش بنیان در دبی

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با شرایط ثبت شرکت دانش بنیان در دبی صحبت کردیم. همانطور که گفته شد کشور امارات یکی از پررونق‌ترین مقصدها برای ثبت شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها می‌باشد. محیط مناسب این کشور سبب شده تا یک گزینه عالی برای کارآفرینان باشد‌ همچنین موقعیت استراتژیک این کشور سرمایه‌گذاران بسیاری را از سرتاسر دنیا به خود جذب می‌کند‌. علاوه بر آن ثبات و امنیت سیاسی که این کشور دارد، یک مکان امن را برای انجام تجارت فراهم می‌کند و به شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها کمک شایانی برای رشد و شکوفایی می‌کند. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. در صورت تمایل برای دریافت مشاوره با کارشناسان ما در ایران امارات ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایران امارات

مرجع اطلاعاتی ایرانیان مقیم امارات

با توجه به آزاد شدن واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و خارج از ایران

به دلیل درخواستهای بسیار زیاد جهت اعلام قیمت بروز خودرو لطفا فقط از طریق فرم زیر اقدام نمایید تا سریعتر پاسخگویی شود.