ایران امارات

شرایط اقامت دائم دبی با خرید ملک

شرایط اقامت دائم دبی با خرید ملک

شرایط اقامت دائم دبی با خرید ملک

شهر دبی از جمله شهرهای لوکس همراه با امکانات فوق العاده عالی می‌باشد. همچنین جاذبه‌های گردشگری بسیاری در این شهر زیبا وجود دارد. از این رو افراد بسیاری هستند که از اقصی نقاط جهان، علاقه بسیاری جهت سفر، ادامه تحصیل، کار  و زندگی در آن را دارند. برای دستیابی به هر کدام از این موارد در ابتدا باید از سوی دولت امارات، اجازه ورود به خاک این کشور را دریافت نمود که ملزم به رعایت و اجرای قوانین وضع شده می‌باشد. در نتیجه باید دانست که هر نوع ویزایی که قرار است با توجه به شرایط فرد متقاضی صادر گردد، باید دارای شرایطی باشد.

اقامت دائم دبی با خرید ملک

جهت دریافت اقامت دبی باید از انواع آن آگاه بود که بنابر شرایط هر متقاضی، امکان پذیر می ‌باشد. یکی از بهترین شیوه ‌های دریافت اقامت دبی، خرید ملک می ‌باشد. حال این سوال پیش میاد که آیا امکان دریافت اقامت دائم دبی با خرید ملک وجود دارد یا خیر؟ در جواب به این سوال باید گفت که کشور امارات به هیچ شخص خارجی، اقامت دائم عطا نمی‌کند و تنها ویزا هایی با مدت زمان ۲ تا ۳ سال به شخص می‌دهد. نکته قابل اهمیت در دریافت ویزای دبی این است که با وجود برخی شرایط که از طرف سیاست ‌های امارات وضع گردیده است، امکان دریافت ویزای طلایی که مدت زمان  آن  ۵یا ۱۰ ساله می ‌باشد، طبق شرایط خاصی به فرد متقاضی داده می‌ شود که به آن گلدن ویزا می‌ گویند.

همانطور که گفته شد یکی از شیوه‌ های دریافت اقامت دبی، خرید ملک می ‌باشد که برای دریافت آن فرد متقاضی باید حداقل مبلغ یک میلیون درهم را در ملک سرمایه‌ گذاری کند. در این صورت فرد می‌ تواند اقامت ۲ تا ۳ ساله را دریافت نماید. قانون جدیدی که وزن گردیده است این امکان را به متقاضیان می‌ دهد که با خرید ملک به ارزش ۷۵۰ هزار درهم نیز، امکان دریافت این اقامت را برای مدت ۶ ماه داشته باشد.

برای دریافت اقامت ۵ ساله دبی باید مبلغ خرید شما معادل با ۵ میلیون درهم در این شهر باشد. جهت اخذ اقامت ۵ ساله دبی، شخص متقاضی نمی ‌تواند برای پرداخت هزینه ‌های اقامت در دبی، از این کشور وام دریافت کند بلکه باید هزینه آن را خارج از کشور امارات متحده کسب کرده باشد. نکته مهم در این نوع ویزا این است که فرد حق فروش ملک را کمتر از مدت زمان ۳ سال نخواهد داشت.

برای دریافت اقامت ۱۰ ساله نیز به حداقل مبلغ سرمایه ‌گذاری، برابر با ۱۰ میلیون درهم نیاز می ‌باشد. برای دریافت این نوع ویزا امکان خروج از خاک امارات به مدت ۶ ماه متوالی وجود ندارد.

نکته مهم در خصوص اقامت‌ های دریافت شده از طریق خرید ملک این است که در اقامت ‌های ۲ تا ۳ سال، ۵ و ۱۰ سال، ورود و خروج چند مرتبه شخص، امکان‌ پذیر می ‌باشد. همچنین تمامی اقامت ‌های گفته شده پس از پایان یافتن زمانشان می‌ توانند دوباره تمدید گردند.

                   اقامت دائم دبی با خرید ملک

شرایط دریافت اقامت دبی با خرید ملک

همان طور که گفته شد، امکان دریافت اقامت دائم دبی با خرید ملک وجود ندارد. همچنین برای افراد خارجی تنها با خرید یک ملک در دبی امکان دریافت اقامت دبی امکان پذیر نمی باشد، زیرا این کار باید تحت شرایطی که دولت امارات تعیین نموده است انجام گیرد که شامل موارد زیر می‌ باشد:

  • برای دریافت اقامت از طریق خرید ملک قیمت آن حداقل باید یک میلیون درهم باشد. در قانون جدید نیز این شرایط به وجود آمده است که حداقل ارزش ملک ۷۵۰ هزار درهم باشد.
  • در صورتی که یک ملک را چند نفر شریک باشند، جهت دریافت اقامت هر فرد نیاز است تا مبلغ سهم هر کدام حداقل یک میلیون درهم باشد.
  • ملکی که خریداری می ‌شود، سندش نباید در رهن یا وثیقه باشد.
  • در صورت پیش خرید کردن یک ملک که همچنان سند مالکیت نداشته باشد، به فرد اقامت دبی داده نمی ‌شود و برای اخذ ویزای دبی داشتن سند ملک، الزامی است.
  • مالک باید ماهانه یا سالانه هزینه ‌های جانبی ملک همچون شارژ، قبض آب، برق و … را پرداخت نماید.

مزایا و معایب اقامت در دبی از طریق خرید ملک

دریافت ویزای دبی از طریق خرید ملک دارای مزایا و معایبی می ‌باشد که فرد قبل از اقدام به آن باید از آن ها آگاهی داشته و بر اساس آن تصمیم گیری نماید. این مزایا و معایب شامل موارد زیر می ‌باشد:

مزایای اقامت در دبی از طریق خرید

  • سرمایه‌گذاری مطمئن

از آنجایی که بازار ملک در شهر دبی عملکردی قوی و سودمند دارد و با گذشت زمان بر قیمت ‌های املاک این شهر افزوده می‌شود، آن را می ‌توان یک سرمایه گذاری مطمئن در نظر گرفت که سود قابل توجهی را به ارمغان می‌ آورد.

  • اقامت در یک محیط بین المللی

با توجه به وجود مهاجران بسیار از کشور های مختلف و زندگی در شهر دبی، می‌ توان به تنوع فرهنگی، فعالیت ‌های تجاری، هنری و تفریحی بسیاری اشاره نمود که شهر دبی را تبدیل به یک شهر بین المللی کرده است. به همین سبب افرادی که در آن زندگی می‌ کنند، امکان تجربه سبک زندگی بین المللی همچنین دسترسی به فرصت ‌های شغلی و تجاری عالی را می ‌توانند داشته باشند.

  • سیستم حقوقی و امنیت

از مهم‌ ترین و ایده آل‌ ترین خصوصیات شهر دبی، امنیت و سیستم حقوقی پیشرفته با وجود قوانین کارآمد در آن می ‌باشد. به همین سبب افرادی که در این شهر زندگی می ‌کنند، می‌ توانند از امنیت بالا و حفظ حقوق مالکان املاک بهره ببرند. نرخ جرایم در شهر دبی بسیار کمتر از شهر های دیگر جهان می ‌باشد.

  • اخذ اقامت برای همراهان

فرد مهاجر که قصد دریافت اقامت دبی را از طریق خرید ملک دارد، این اجازه به خانواده وی داده می ‌شود تا برای اخذ ویزا اقدام نمایند و امکان بهره‌مندی از امکانات افراد مقیم دبی، به آن ها داده می‌ شود.

اقامت دبی با خرید ملک

معایب اقامت در دبی از طریق خرید ملک

  • هزینه بالا

جهت دریافت اقامت شهر دبی از طریق خرید ملک، هزینه زیادی را باید صرف آن نمود. علاوه بر خرید ملک ‌می توان به هزینه‌ هایی مثل مالیات، واحد شهری، هزینه ‌های نگهداری و مدیریت ملک اشاره نمود. افرادی که قصد خرید ملک و دریافت اقامت از این طریق را دارند باید قبل از انجام این کار، به  هزینه ‌های گفته شده توجه ویژه ‌ای داشته باشند.

  • پیچیدگی مربوط به مالکیت ملک برای افراد خارجی

قوانین و مقرراتی که کشور امارات برای مالکین ملک که افراد خارجی وضع کرده است، پیچیده بوده و برای طی کردن این مراحل زمان زیادی نیاز               است.

  • محدودیت ‌های مربوط به اجازه کار

شخص خارجی در صورت دریافت اقامت از طریق خرید ملک در دبی اجازه کار را نخواهد داشت و برای انجام کار یا تجارت در شهر دبی، باید مراحل و          مقرراتی که جهت دریافت ویزا و اجازه کار را در این شهر به او می‌ دهند را، طی نماید.

سخن پایانی

با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله مشخص گردید که دولت امارات متحده عربی به افراد خارجی، نه تنها اقامت دائم دبی با خرید ملک را نمی‌ دهد بلکه با هیچ روشی نمی ‌توان اقامت دائم این شهر را دریافت نمود و تنها امکان دریافت اقامت دو تا سه ساله و با شرایط خاصی ویزای گلد که مدت زمان آن ۵ یا ۱۰ ساله می ‌باشد اعطا می‌ کند که همگی امکان تمدید پس از پایان زمانشان را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایران امارات

مرجع اطلاعاتی ایرانیان مقیم امارات

با توجه به آزاد شدن واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و خارج از ایران

به دلیل درخواستهای بسیار زیاد جهت اعلام قیمت بروز خودرو لطفا فقط از طریق فرم زیر اقدام نمایید تا سریعتر پاسخگویی شود.