ایران امارات

خرید ماشین دبی + مدارک و شرایط خرید انواع خودرو ها

خرید ماشین در دبی

خرید ماشین دبی + مدارک و شرایط خرید انواع خودرو ها

اگر قصد مهاجرت به کشور دبی را دارید و یا به تازگی به دبی مهاجرت کرده اید؛ با مسئله خرید ماشین رو به رو خواهید بود. خرید ماشین یکی از دغدغه‌های افرادی است که در دبی زندگی می‌کنند.وسیله نقلیه در این شهر با این همه امکانات و مکان‌های تفریحی واقعا واجب است. اما شرط لازم برای خرید ماشین این است که شما اقامت دبی را دریافت کرده باشید و گواهی نامه کشور امارات را داشته باشید. خرید ماشین در دبی کار خیلی سختی نیست؛ زیرا فرآیند سند زدن و مراحل اداری و قانونی در دبی مانند ایران نیست و سریع تر و راحت تر انجام می‌شود.خرید خودرو در دبی نسبت به سایر کشورها نیاز به مبلغ پایین تری دارد. پس نگران هزینه و مبلغ خودرو نباشید. ضمنا این را هم بدانید امکان خرید ماشین دست دوم نیز برای کسانی که موفق به اخذ اقامت و ویزای دبی شدند؛ فراهم است. این را هم بدانید جذابیت رانندگی و ماشین سواری با ماشین‌های لوکس و اتومات با کلی آپشن شما را مشتاق به خرید ماشین در این کشور خواهد کرد.

چگونه در دبی ماشین بخریم؟

خرید ماشین در دبی کار سختی نخواهد بود. بنگاه‌های ماشین زیادی هستند که به شما خدمات عالی را ارائه می دهند. اگر شما برای خرید ماشین به بنگاه مراجعه کنید تمام کارها و مسائل مربوط به خرید ماشین را برای شما حل خواهند کرد. اما اگر تصمیم دارید خودتان یک ماشین دست دوم از فردی خریداری کنید؛باید مالکیت خودرو را از فرد قبلی بگیرید و به نام خود ثبت کنید.برای درخواست این کار باید فرم پرکنید وکارت ثبت نام و بیمه ماشین را به مرکزTasjeel دبی ارائه دهید. روند کار از طریق این مرکز پیگیری می‌شود. شرایط خرید ماشین نو و دست دوم متفاوت خواهد بود. در ادامه این شرایط را بررسی می‌کنیم:

 

خرید ماشین در دبی

شرایط خرید ماشین دست دوم

اگر شرایط خرید ماشین نو را ندارید؛ می‌توانید ماشین دست دوم خریداری کنید. ماشین‌های دست دوم قیمت پایین تری نسبت به ماشین نو دارند. اما باید این نکته در خرید ماشین دست دوم را در نظر داشته باشید که بعد ازخرید در سال اول 10تا 15درصد و در سال دوم 20الی 30درصد از مبلغ اولیه ماشین کسرخواهد شد، یعنی شما با افت قیمت اولیه روبه رو خواهید بود .یکی از این راه‌ها خرید ماشین از سایت دابیزل است و دوم این که می‌توانید به فروشگاه‌های خرید ماشین در شهر ابوظبی و فروشگاه‌های در جاده شیخ زاید مراجعه کنید. مدارک و شرایط را در ادامه ذکر می‌کنیم:

  • ارائه کارت شناسایی امارات: داشتن این مدرک برای خرید ماشین الزامی می‌باشد.
  • ارائه ویزا و اقامت امارات: برای خرید و مالکیت ماشین باید در دبی و امارات اقامت داشته باشید.
  • گذرنامه: برای خرید خودرو باید کپی گذر نامه را ارئه کنید نیاری به اصل آن نیست.
  • ارائه بیمه ماشین: برای سند زدن باید ماشین را بیمه کرده باشید.
  • ارائه کارت ثبت نام: برای شناسایی مالک قبلی، آن را باید از مالک قبلی دریافت کنید.
  • داشتن گواهی نامه امارات : برای خرید ماشین باید حتما گواهی نامه این کشور را داشته باشید.
  • داشتن گواهی بازرسی: برای این که ماشین به مالیکت شما انتقال یابد باید از صحت سلامت ماشین برای استفاده در جاده بازرسی شود. این گواهی حداقل باید 3سال اعتبار داشته باشد.

قیمت خرید ماشین دبی

شرایط خرید ماشین نو

اگر بودجه کافی برای خرید ماشین را داشته باشید؛ بهتر است ماشین نو بخرید. شرکت‌های فروشنده ماشین‌هایی مانند فورد،تویوتا و ماشین‌های لوکس ژاپنی و امریکایی را به شما عرضه می‌کنند. خوب است بدانید شما با قیمتی پایین تر از ایران این خودرو ها را می‌توانید خریداری کنید. در ادامه شرایط لازم را در ادامه توضیح می‌دهیم :

  • داشتن گواهی نامه: شما هم برای خرید ماشین نو و هم ماشین دست دوم نیاز به گواهی نامه این کشور را دارید.
  • مدارک بیمه
  • ارائه گذرنامه
  • ارائه اقامت دبی
  • ارائه کارت شناسایی دبی و کد ID

ثبت ماشین در دبی چقدر هزینه دارد؟

برای خرید خورو باید خودرو را به نام خود ثبت کنید؛ ولی ابتدا باید بیمه ماشین تهیه کنید. هزینه ثبت ماشین نو در دبی 420 درهم است. ممکن است شرایط خاصی برای ماشین وجود داشته باشد و هرینه 220 درهم نیز مازاد این هزینه شود. ماشین دست دوم نیز همین هزینه‌ها را به علاوه‌ی هزینه های دیگر دارد. این هزینه‌ها مانند: هزینه ترافیکی که 220 درهم، هزینه انتقال مالکیت: 350 درهم، هرینه بازرسی خودرو: 200 درهم

برای استعلام به روز و دقیق این هزینه ها به سایت Tasjeel,shamil مراجعه کنید.

 

ماشین

قیمت (درهم)

هیوندای اکسنت 2022، تیپ 1.4L 11-GL

50800

هیوندای پالیسید 2022 تیپ پرمیوم

183750

کیا پیکانتو 2021 تیپ 1.2L base

39900

کیا استینگر 2021 تیپ Stinger 3.3L V6

175000

تویوتا آوانزا 2021 تیپ SE

54900

تویوتا لندکروز 2022 تیپ 3.5T V6 VXR

354900

بی‌ام‌وX1 2021 تیپ sDrive20i

163000

بی‌ام‌و M8 2021 تیپ M8 Competition

720000

مرسدس بنز ویتو 2021 

90000

مرسدس بنز S 65 AMG 2021

940000

نتیجه گیری

پیشنهاد ما به شما این است در برخی ماه‌ها که خرید خودرو ارزان تر است مانند ماه رمضان اقدام به خریدکنید. دقت داشته باشید برای انتقال مالکیت حتما مدارک کامل را ارائه دهید تا مشکلی برای سند مالکیت شما پیش نیاید. بهتر است از بنگاه‌های ماشین برای خرید ماشین کمک بگیرید.برای اطلاع به روز از قیمت ها می توانید از کارشناسان ایران امارات راهنمایی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایران امارات

مرجع اطلاعاتی ایرانیان مقیم امارات

با توجه به آزاد شدن واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و خارج از ایران

به دلیل درخواستهای بسیار زیاد جهت اعلام قیمت بروز خودرو لطفا فقط از طریق فرم زیر اقدام نمایید تا سریعتر پاسخگویی شود.