ایران امارات

ثبت شرکت در دبی ۲۰۲۴ + راهنمای شما طبق آخرین قوانین

ثبت شرکت در دبی 2024

ثبت شرکت در دبی ۲۰۲۴ + راهنمای شما طبق آخرین قوانین

همانطور که در مقالات قبلی به آن اشاره شد، دانستید که ثبت شرکت در دبی یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری در کشور امارات بوده و از سریع‌ترین و بهترین روش‌ها برای دریافت اقامت کشور امارات برای خود و خانواده‌تان به حساب می‌آید. شما می‌توانید در هر زمینه شغلی که تخصص دارید، مجوز دریافت کرده و طی ۱ تا ۴ هفته شرکت خود را به صورت رسمی در شهر زیبای دبی به ثبت برسانید. برای آن که بتوانید کسب و کار خود را در شهر دبی راه اندازی کنید؛ باید با تمامی جزئیات کار آشنا باشید. بنابراین در این مقاله قصد داریم شما را با قوانین ثبت شرکت در دبی ۲۰۲۴ آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

مجوزهای مورد نیاز جهت ثبت شرکت در دبی

برای ثبت شرکت در کشور امارات نیاز به دریافت مجوزهایی دارید. پیش از آن که مجوز خود را دریافت کنید، ابتدا باید مشخص کنید که در چه زمینه‌ای قصد فعالیت دارید و پس از آن باید به انجام مراحل ثبت شرکت در دبی بپردازید. مجوزهای لازم برای ثبت شرکت در دبی عبارتند از:

  • مجوز تجاری
  • مجوز حرفه‌ای
  • مجوز صنعتی
  • مجوز کشاورزی
  • مجوز گردشگری
  • مجوز صنعتگری
  • مجوز فریلنسرینگ

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در دبی

  • تکمیل کردن فرم درخواست ثبت شرکت
  • تحویل پاسپورت مدیران
  • ارائه پاسپورت و کارت شناسایی کفیل
  • ارائه کپی ویزا
  • ارائه اجاره نامه
  • ارائه عکس سه در چهار با پس زمینه سفید
  • ارائه اساسنامه
  • ارائه کارت ملی

مدارک موردنیازبرای ثبت شرکت در دبی

بررسی مراحل ثبت شرکت در دبی

در قدم اول همانطور که گفته شد صاحبین کسب و کار باید نوع فعالیت خود را در این کشور مشخص کنند. نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که جزئیات شغل خود را کاملا مورد بررسی قرار دهید. زیرا برای ثبت شرکت در دبی گزینه‌های مختلفی وجود دارد.در قدم بعد نیاز است که انواع مجوزهای لازم را بشناسید. در بالا مجوزهای لازم را جهت ثبت شرکت در دبی به شما معرفی کردیم. شما باید طبق شغلی که انتخاب می‌کنید با شناخت مجوزها اقدام به دریافت مجوز مورد نیاز کنید. مثلا اگر شما در بخش تولید یا صنعت فعالیت می‌کنید، نیاز است که به دریافت مجوز صنعتی اقدام کنید. اگر بازار کار تجاری را انتخاب می‌کنید، گرفتن مجوز تجاری برای شما ضروری است و اگر یک خدمات حرفه‌ای را ارائه می‌دهید، باید اقدام به دریافت مجوز خدماتی کنید.در گام سوم نیاز است که برای شرکت خود یک اسم انتخاب کنید. این اسم باید از سوی دولت امارات مورد تایید واقع شود و در لیست نام‌های مجاز این کشور قرار گیرد.در قدم بعد باید تصمیم بگیرید که قصد دارید در منطقه آزاد تجاری کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید یا در سرزمین اصلی امارات این کار را انجام دهید. هر یک از این مناطق مزایای خاص خود را دارند و روش‌های ثبت شرکت در آن‌ها متفاوت است و برای ثبت شرکت در منطقه آزاد دبی، در استفاده از ارز محدودیتی ندارید. کسب و کارهایی که در سرزمین اصلی امارات تاسیس می‌شوند، دارای مزایایی هستند و می‌توانند از موافقت‌نامه‌های دولتی بهره‌مند شوند.در گام آخر باید یک حساب بانکی برای شرکت خود افتتاح کنید. البته لازم است بدانید که اگر قصد ثبت شرکت در منطقه آزاد دبی را دارید، امکان افتتاح حساب برای شما وجود نخواهد داشت. برای رفع این مشکل نیاز است که شرکت خود را در سرزمین اصلی امارات نیز به ثبت برسانید.

مراحل ثبت شرکت در دبی

ثبت شرکت در دبی برای ایرانیان

ایرانیان نیز می‌توانند مطابق سایر افراد خارجی در شهر دبی اقدام به ثبت شرکت کنند. معمولا هدف اصلی اکثر ایرانی‌ها برای ثبت شرکت در دبی دریافت اقامت امارات می‌باشد. بنابراین اگر صرفا فقط به دنبال دریافت اقامت هستید، توصیه می‌کنیم که نوع شرکت و مجوز آن را به درستی انتخاب کنید تا درگیر هزینه‌های گزاف نشوید. همچنین می‌توانید با کارشناسان مجرب مجموعه مشورت کرده تا بتوانید با آگاهی کامل اقدام به ثبت شرکت و دریافت مجوز کنید.بهترین نوع شرکت برای ایرانیان شرکت‌های با مسئولیت محدود می‌باشد. این شرکت‌ها برای مدیر عامل مسئولیت کمی دارند و در نتیجه جزو رایج‌ترین نوع ثبت شرکت برای ایرانیان محسوب می‌شوند. بهترین مجوز برای ایرانیان مجوز تجاری برای ثبت شرکت می‌باشد. با انتخاب این مجوز مالکیت ۱۰۰ درصد شرکت برای خود شما خواهد بود و نیاز به شریک اماراتی نخواهید داشت.

بررسی قوانین ثبت شرکت در دبی ۲۰۲۴

در حال حاضر شهر دبی دارای شرایط با ثباتی است و وضعیت اقتصادی آن روز به روز با پیشرفت همراه است. لازم است بدانید اتباع خارجی و شهروندان، برای ثبت شرکت در دبی دارای شرایط متفاوتی نیستند و قوانین موجود برای هر دو گروه تقریبا یکسان است. بیشترین تفاوتی که برای آن‌ها وجود دارد، در رابطه با نوع فعالیت هر شرکت می‌باشد. پس از آن که تمامی اسناد و مدارک لازم را جهت ثبت شرکت در دبی فراهم کردید؛ نیاز است که تمامی اعضای شرکت و میزان سرمایه آن شرکت مشخص شود. مورد قابل توجه دیگر این است که باید یک آدرس مشخص برای محل کارتان ارائه دهید و اقدام به گرفتن تاییدیه قانونی کنید.لازم است بدانید که اگر قصد ثبت شرکت دریایی دارید؛ حتما باید در دبی حداقل یک شریک محلی نیز پیدا کنید. سن فرد متقاضی باید بیشتر از ۱۸ سال باشد و با توجه به قوانین اخیر کشور امارات شما برای ثبت شرکت دیگر نیاز به داشتن کفیل اماراتی ندارید. اگر در طی پروسه ثبت شرکت خانواده همراه شما باشد، این پروسه بین ۴ تا ۸ روز کاری طول می‌کشد. اگر اعضای هیئت مدیره شرکت سه نفر باشند، این پروسه بین ۸ تا ۱۵ روز کاری زمان می‌برد و شما باید از این مدت حداقل ۳ تا ۴ روز را در کشور امارات حضور داشته باشید. اما به طور کلی در شرایط حاضر ثبت شرکت در دبی بسیار رایج و آسان می‌باشد، اما با این وجود توصیه می‌شود که برای آن که هیچ مشکلی در روند کار به وجود نیاید؛ قبل از هر اقدامی حتما با کارشناسان مربوطه مشورت کنید.

راه های ثبت شرکت در دبی

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با ثبت شرکت در دبی ۲۰۲۴ صحبت کردیم و با قوانین ثبت شرکت در شهر دبی آشنا شدید. نکته‌ای که باید در پایان آن را ذکر کنیم این است که پیش از هر اقدامی برای ثبت شرکت در دبی لازم است که از هزینه‌های ثبت شرکت در این شهر و مراحل انجام کار آگاهی کافی داشته باشید و حتما با کارشناسان مربوطه در ارتباط بوده و مشورت کنید. چنانچه سوال یا ابهامی دارید؛ می‌توانید با کارشناسان ما در ایران امارات در ارتباط باشید یا از طریق دیدگاه‌ها نظرات و سوالات خود را برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایران امارات

مرجع اطلاعاتی ایرانیان مقیم امارات

با توجه به آزاد شدن واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و خارج از ایران

به دلیل درخواستهای بسیار زیاد جهت اعلام قیمت بروز خودرو لطفا فقط از طریق فرم زیر اقدام نمایید تا سریعتر پاسخگویی شود.