ایران امارات

ثبت شرکت در امارات + مشاوره و راهنمایی تا آخر مسیر

ثبت شرکت در امارات

ثبت شرکت در امارات + مشاوره و راهنمایی تا آخر مسیر

در عصر حاضر تمایل مردم به سمت ایجاد کسب و کار بسیار زیاد شده است. هر فردی می تواند به دنبال کسب سود، یک تجارتی را انتخاب کرده و آن را انجام دهد. معمولا هر فردی برای شروع با همکاری افرادی دیگر، شرکتی را به همین منظور راه اندازی می کند. شرکت ها در واقع مجموعه ای از افراد مختلف هستند که همگی با همکاری یکدیگر هدف خاصی را برای کسب درآمد و سود دنبال می کنند. در این مقاله قصد داریم در رابطه با ثبت شرکت در  دبی صحبت کنیم. با ماه همراه باشید.

دلایل ثبت شرکت

شما برای این که بتوانید کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید؛ در ابتدا نیاز دارید تا شرکتتان را ثبت کنید. ثبت کردن شرکت یک امری مهم و الزامی می باشد؛ چرا که تمامی کارهای حقوقی شرکت به صورت قانونی پیگیری می شوند. دولت ها برای این که بتوانند نظارت کامل بر روی تمامی اعمال انجام شده در شرکت ها داشته باشند، افراد را موظف کرده اند تا شرکت های خودشان را به صورت قانونی ثبت کنند.

به همین منظور شما برای ثبت شرکت خودتان به سامانه های مربوط به ثبت شرکت مراجعه کرده و تمامی مراحل خواسته شده از شما را انجام می دهید. هم چنین می توانید برای راحتی کار خودتان، انجام این امور را به موسسه های حقوقی ثبت شرکت بسپارید.

دلایل ثبت شرکت در امارات

بررسی مزایای راه اندازی کسب و کار در کشورهای خارجی

گاهی اوقات افراد اهداف بسیار بزرگتری را در ذهن خود دارند که یکی از این اهداف ایجاد کسب و کار در کشورهای خارجی است. شروع تجارت در کشورهای خارجی در نگاه اول ممکن است راهی بسیار دشوار و پیچیده به نظر برسد، اما به دلیل مزیت هایی که دارد، میتوان از تمام سختی های این مسیر چشم پوشی کرد. از جمله مزیت هایی که شما با راه اندازی کسب و کار در خارج از کشور می توانید به آنها دست پیدا کنید؛ به این موارد می توانیم اشاره کنیم:

  • ایجاد یک حساب بانکی در بانک های بین المللی
  • ایجاد آینده شغلی بهتر و رشد کسب و کار
  • فعالیت در پوزیشن های بین المللی
  • گرفتن اقامت کشور مقصد
  • یادگیری زبان های مختلف
  • درآمد به ارز خارجی
  • کیفیت بالای سطح کار و زندگی

شرایط ثبت شرکت در امارات

حالا برای این که بدانید  برای ثبت شرکت در کشورهای خارجی چه اقداماتی را باید انجام داد و چه شرایطی را باید داشت، شرایط ثبت شرکت در امارات را برای شما بررسی خواهیم کرد تا بهتر به این موضوع پی ببرید.

در حال حاضر متقاضیان بسیار زیادی راه اندازی کسب و کار در کشور امارات وجود دارند؛ چرا که این کشور از لحاظ اقتصادی با سرعت چشم گیری در حال پیشرفت می باشد.

اغلب کارفرمایانی که در ایران هستند تمایل زیادی به ثبت شرکت در امارات دارند. چرا که :

  • به لحاظ جغرافیایی به ایران نزدیک بوده و امکان رشد در آنجا برایشان بسیار فراهم می باشد.
  • می توانند از این طریق، ویزای طولانی مدت امارات را دریافت کنند.
  • فرصت زندگی کردن در یک کشور لوکس و مدرن را خواهند داشت.
  • هم چنین میتوانند خانواده خود را همراهشان به این کشور ببرند.

 

شرایط ثبت شرکت

  بررسی انواع شرکت ها و ثبت آنها

شرکت هایی که به منظور راه اندازی یک کسب و کار ثبت می شوند، انواع مختلفی دارند و در همان ابتدا شما باید نوع کسب و کار و شرکتی را که قصد راه اندازی آن را دارید، مشخص کنید.

انواع شرکت ها و دسته بندی آن را برای شما مشخص کرده ایم:

 

انواع شرکت ها وظایف و خصوصیات آنها
 

شرکت های خصوصی  با مسئولیت های محدود

تعداد افراد حاضر در این شرکت ها معمولا تا دو نفر بیشتر نیست. و سرمایه  موجود تا سقف سرمایه گذاران شرکت می باشد.
 

شرکت های سهامی خاص (خصوصی)

 

سرمایه های مورد نیاز برای شرکت توسط موسسین شرکت تامین شده و این سرمایه در بورس قرار داده نمی شود.
 

شرکت های سهامی عام

تنها 20%مسئولیت تامین سرمایه بر عهده موسسین می باشد. و سهام شرکت در بورس معامله می گردد.
 

شرکت های غیر سهامی

مسئولیت سرمایه گذاران بستگی به میزان سرمایه  آنها دارد.
 

شرکت های تضامنی

موسسین شرکت تمام سرمایه گذاری را انجام می دهند

ودر قبال تمامی مشکلات بوجود آمده مسئولیت خواهند داشت.

 

ثبت شرکت در کشور امارات

شما با توجه به نوع مهارتی که دارید می توانید کسب وکار موردنیاز خودتان را در امارات راه اندازی کنید. پس قدم اول برای ثبت شرکت شما، مشخص کردن حوزه ی کاریتان بوده تا بتوانید مجوز متناسب با کارتان را از دولت امارات دریافت کنید.مثلا اگر قصد دارید به صورت حرفه ای کاری را شروع کنید و یک شرکت حقوقی یا مهندسی و حسابداری ثبت کنید؛ حتما لازم است تا تحصیلات مرتبط با کارتان داشته باشید و مدارک آن را ارائه دهید. در این صورت دولت به شما مجوز حرفه ای را خواهد داد. هم چنین برای انجام این کار، نیاز به شخصی خواهید داشت که ضمانت کارهای شما را بر عهده داشته باشد؛ شخصی که در امارات زندگی می کند و لازم است تا برای انجام این امور ضمانتتان را برعهده بگیرد. بسیاری از کسب و کارهایی مانند خدمات درمانی و زیبایی ، دفتر های معماری یا طراحی ، فناوری و اطلاعات ، مهندسی ،خدمات آموزشی و … همگی برای شروع، نیازمند شرایطی که در بالا گفته شد می باشند.

شرایط ثبت شرکت در امارات

بررسی انواع مجوزهای لازم برای ثبت شرکت در امارات

اگر از آن دسته افرادی هستید که تمایل به شروع بیزینس مانند صادرات و واردات در امارات را دارید، بر خلاف شغل های قبلی نیازی به مدرک آکادمیک نخواهید داشت و تنها داشتن یک ضامن (کفیل) برای شما کافی می باشد تا بتوانید مجوز های لازم برای شروع کسب و کارتان را دریافت کنید. برای شروع این کار دولت به شما مجوزی از نوع تجاری را خواهد داد و شما موظف خواهید بود شرکت تاسیس شده را با ضامن خود شریک شوید.

هم چنین اگر بخواهید در کشوری مانند امارات، کسب و کاری مانند تولید دارو، پوشاک یا مواد خوراکی و …راه اندازی کنید همانند شرکت های تجاری باید مجوزی را دریافت کنید که مجوزصنعتی نامیده می شود. دراین نوع از کسب و کار بازهم نیاز به یک کفیل می باشد تا شریک کاری شما شود. علاوه بر این، لازم است تا یک محلی را به عنوان کارگاه یا کارخانه یا جایگاهی برای تولید آنچه که گفته اید را در نظر داشته باشید که بتوانید به همراه سایر مدارکتان، آدرس این محل را هم به صورت دقیق به مراکز مربوطه بدهید؛ چون در غیر این صورت اجازه ی فعالیت به شما داده نخواهد شد.

بررسی شرایط شرکت های خصوصی

اغلب شرکت هایی که در کشورهای دیگر تاسیس می شوند، شرکت های خصوصی تحت عنوان LLC ( limited liability company) می باشند. این شرکت ها از این جهت برای افراد محبوب اند که مدیریت در آنها بهتر و آسان تر صورت می گیرد، تعداد شرکای کمتری در این شرکت ها حضور دارند و حسابرسی دقیق تر انجام می شود. معمولا تعداد افراد کمتری هم در این شرکت ها فعالیت می کنند (نهایتا تا 50نفر) وسود حاصل از درآمد هم زیادتر خواهد بود. برای اینکه بتوانید چنین شرکت هایی رادر کشور امارات راه اندازی کنید ؛ نیاز دارید تا یک سری مراحل را پشت سر بگذارید.

مراحل ثبت شرکت در امارات

  1. ابتدا بایستی یک نام مناسب با برند تجاری خودتان انتخاب کنید .
  2. منطقه ای را که می خواهید شرکتتان در آنجا باشد را انتخاب کنید.
  3. نوع فعالیتی را که در شرکت خواهید داشت باید مشخص کنید.
  4. وزارتی تحت عنوان DED ( Department of economic development)  یا همان وزارت توسعه ی اقتصادی در کشور امارات وجود دارد که باید تمامی مدارک لازم را جهت ثبت شرکتتان به این مرکز ارسال کنید.
  5. در این مرحله اگر مدارک شما تایید شدند، می توانید مجوز های لازم را برای انجام فعالیتتان کسب کرده و شرکت خود را ثبت کنید.
  6. پس از آن باید برای گرفتن ویزا و اقامت خود و خانواده تان اقدام کنید تا بتوانید اقامت بلند مدت امارات را دریافت نمایید.
  7. پس از انجام یک سری آزمایش ،یک آی دی کارت (کارت ملی) ازسوی دولت امارات صادر می شود تا دارای یک کد هویتی از سوی این کشور باشید.
  8. در مرحله ی بعدی شما به عنوان سهام دار باید یک حساب بانکی در این کشور افتتاح کنید.
  9. حداقل سن افراد برای ثبت شرکت 18و حداکثر 60 سال می باشد.
  10. هم چنین داشتن تمکن مالی برای ثبت یک شرکت در امارات، ضرورت بسیار زیادی دارد.

 

مراحل ثبت شرکت در امارات

نکته ی مهمی که باید به آن توجه داشته باشید شرایط سنی شما برای ثبت شرکت می باشد. در اغلب مقاله ها به این موضوع اشاره کرده اند که ثبت شرکت در امارات محدودیت سنی ندارد؛ این بدان معنی نیست که شما در هر سن وسالی می توانید اقدام به ثبت شرکت کنید!

  مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در امارات

شما با توجه به نوع کسب و کاری که خواهید داشت، مدارکی را باید برای دولت امارات آماده کنید اما عمومی ترین مدارکی که لازم است ارائه دهید به شرح زیر است:

  • یک کپی از مدارک هویتی خود و سهام داران شرکت + کپی مدارک افراد همراه
  • کپی ویزای توریستی
  • عکس پاسپورت
  • تکمیل فرم های مربوط به ثبت شرکت
  • ارائه برنامه کسب و کار
  • گواهی مبنی بر داشتن تمکن مالی
  • مدارک مربوط به حساب های بانکی
  • ارائه اساسنامه شرکت به زبان عربی

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با ثبت شرکت در امارات و شرایط و مدارک مورد نیاز آن صحبت کردیم. لازم به ذکر است تمامی مواردی که برای شما شرح دادیم مربوط به افرادی است که می خواهند به کشور امارات مهاجرت کرده و بیزینس خودشان را راه اندازی کنند.افرادی که می خواهند به صورت فریلنسری کار کنند و کسب و کار خودشان را به صورت مجازی راه اندازی کنند، کشور امارات این امکان را برای آنها فراهم کرده تا بتوانند شرکتشان را به صورت غیر حضوری ثبت کنند.در این صورت نیازی به اقامت شما در امارات نیست و فقط یک نام ازشما برای ثبت شرکتتان کافی می باشد.اگر هرگونه سوالی در زمینه ی ثبت شرکت دارید می توانید به مشاورین ایران امارات پیام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایران امارات

مرجع اطلاعاتی ایرانیان مقیم امارات

با توجه به آزاد شدن واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و خارج از ایران

به دلیل درخواستهای بسیار زیاد جهت اعلام قیمت بروز خودرو لطفا فقط از طریق فرم زیر اقدام نمایید تا سریعتر پاسخگویی شود.