ایران امارات

اقامت کشور امارات رو میخواهی؟

اقامت دبی

اقامت کشور امارات رو میخواهی؟

تنها شنیدن نام دبی باعث می‌شود تا در ذهن یک منظره از شهری مدرن شکل بگیرید. در حال حاضر آمارها بیان می‌کند که جمعیت سالمند شهر دبی کمتر از پنج درصد است؛ این بدان معناست که این شهر تماما از نیروی کار جوان تشکیل شده است که با سرمایه مالی بسیار زیاد کشور امارات باعث پیشرفت چشمگیر این کشور شده است. کشور امارات از کشورهای منطقه خاورمیانه است که به سرعت در حال توسعه است.

از آن جایی که شهر دبی در حال حاضر یکی از مراکز تجمع شرکت‌های بزرگ جهان است، ورود به این بازار کار می‌تواند موفقیت یک کسب و کار را تضمین کند. همچنین ساکنین امارات از بالاترین سطح رفاه برخوردار هستند که باعث می‌شود افراد زیادی تمایل به مهاجرت به امارات را داشته باشد. در این مقاله به بیان صفر تا صد مسیر مهاجرت به امارت و اخذ اقامت دبی خواهیم پرداخت.

معرفی کشور امارات

امارات 9 میلیون نفر جمعیت دارد ولی تنها 2 میلیون نفر آن‌ها بومی کشور امارات هستند و هفت میلیون دیگر مهاجر هستند. این موضوع نشان می‌دهد که کشور امارات سریع تر از یک توده سرطان در حال رشد است و توانسته 7 میلیون نفر نیروی کار جوان و متخصص از سراسر جهان را به خود جذب کند.

اخذ اقامت دبی

در نظر داشته باشید که کشور امارات یک کشور معمولی نیست و بازار کار بسیار پرطرفدار با درآمد بالا دارد. کشور امارات به سادگی ویزا صادر نمی‌کند و گرفتن ویزا امارات شرایط پیچیده‌ای دارد.

اقامت دبی

سرمایه گذاری در کشور امارات

همانطور که گفته شده کشور امارات با سرعت خیره کننده‌ای در حال رشد است. این کشور یک کشور نفت خیز است و سرمایه در گردش زیادی در داخل کشورش دارد اما از سرمایه گذارهای خارجی هم استقبال می‌کند. برای گرفتن اقامت امارات از طریق سرمایه گذاری باید مبلغ قابل توجه‌ای یعنی حدود دو میلیون درهم را به بازار این کشور وارد کنید. بهترین حالت برای وارد کردن این مبلغ به امارات خرید خانه در این کشور. به هرحال ورود به امارات نیازمند این است که شما هزینه‌های زیادی را بپردازید.

مهاجرت پزشکان

خیلی از مشاغل حوزه سلامت هم علاقمند مهاجرت به امارات هستند. گرفتن اقامت امارات برای پزشکان در وهله اول نیازمند سابقه کار است. پزشکان باید حداقل سه سال سابقه کار داشته باشند. همچنین باید از طریق Data Flow برای ارزش گذاری مدارک تحصیلی خود اقدام کنند. تمامی پزشکانی که می‌خواهند اقامت امارات را بگیرند باید در آزمونی به اسم پومتریک شرکت کنند و نمره تعیین  شده را در این آزمون کسب نمایند. علاوه بر تمام موارد ذکر شده، باید نامه صلاحیت حرفه‌ای (Good Standing) و نامه تاییدیه (Eligibility Letter) نیز اخذ شوند.

اخذ اقامت امارات با ثبت شرکت

یکی از راه‌های ورود به بازار کار امرات ثبت شرکت در این کشور است. البته ثبت شرکت به مجوزهای گوناگون احتیاج دارد که هر کدام مختص یک زمینه و یک شرایط کاری هستند. هزینه ثبت شرکت در امارات به شرایط مختلفی بستگی دارد، گرفتن تمام این تأییدیه‌ها و هزینه‌های جانبی ثبت شرکت می‌تواند ارقام مختلفی باشد.

ویزای طلایی امارات چیست؟

اجازه اقامت 5 یا 10 ساله قابل تمدید در امارات است که برای افراد کارآفرین، سرمایه گذار وشرایط تحصیلی خاص صادر می‌شود. همانطور که گفته شد ویزای طلایی امارات به دو صورت ویزای 5 ساله و 10 ساله وجود دارد که شرایط گرفتن هر کدام متفاوت است. برای اخذ ویزای 10 ساله، متقاضیان باید سرمایه‌گذاری به ارزش حداقل 10 میلیون درهم در امارات انجام دهند.

افراد متخصص و استعدادهای درخشان نیز در صورتی که توسط وزارت علوم امارات مورد تایید قرار بگیرند. همچنین اگر فرد یک پزشک متخصص باشد و مدرک دکتری خود را از یکی از 500 دانشگاه برتر دنیا دریافت کرده باشد، واجد شرایط دریافت ویزای طلایی امارات خواهد بود. اما دریافت ویزای طلایی 5 ساله شرایط دیگری دارد. چنانچه فردی بخواهد در بخش املاک سرمایه‌گذاری کند، می‌تواند مبلغ 5 میلیون درهم را برای این کار در نظر بگیرد، به‌شرطی که این مبلغ به‌صورت وام نباشد. همچنین کارآفرینان اگر بتوانند پروژه‌ای به ارزش 500 هزار درهم را راه‌اندازی کنند، واجد دریافت ویزای طلایی می‌شوند. از دیگر افرادی که می‌توانند این ویزا را دریافت کنند، باید به دانشجویان نخبه اشاره کرد.

اقامت دائم دبی

اقامت دائم امارات

کشور امارت معتبرترین پاسپورت دنیا را دارد. گرفتن اقامت دائم و پاسپورت امارات به صورت کلی ممکن نیست و امارات به کسی اقامت دائم نمی‌دهد، مگر در شرایط خاص. اگر شما بتوانید به هر روشی اقامت موقت امارات رو بگیرید و این اقامت را به مدت طولانی تمدید کنید، شاید بعد از 30 سال اقامت در امارات بتوانید اقامت دائمی بگیرید اما باز هم هیچ قطعیتی وجود ندارد.

اخد اقامت امارات از طریق ازدواج

گرفتن اقامت امارات از طریق ازدواج با یک فرد اماراتی ممکن است و مشروط به شرایط خاصی است. اگر یک مرد با فردی از امارات ازدواج کند باید از لحاظ مالی بررسی شود و بتواند هزینه‌های زندگی در امارات را فراهم کند. باید حداقل سه سال از این ازدواج گذشته باشد تا ویزا امارات برای فرد صادر شود. لازم به ذکر است که در صورتی که یک زوج از هم طلاق بگیرند، ویزا فرد در لحظه باطل فرض می‌شود.

اقامت توریستی امارات

بسیاری از ایرانیان برای گذراندن تعطیلات و یا سفر دوست دارند به شهر دبی بروند. شهر دبی با اینکه در منطقه بیابانی قرار دارد اما جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد. ویزاهای توریستی امارات حالت‌های مختلفی دارند که بیشتر از همه اقامت 30 روزه و 90 روزه درخواست می‌شوند. ویزاهای توریستی امارات دو نوع کلی سینگل و مولتی دارند که به معنای تعداد بارهای ورود به کشور امارات است. مثلا با یک ویزای سینگل شما تنها یک بار می‌توانید به امارات وارد شوید اما با یک ویزای مولتی می‌توانید چند بار به کشور خود یا کشورهای دیگر بروید و در آن مدت ویزا مثلا 90 روز باز به امارات برگردید، اما به صورت کلی بعد از اتمام مدت ویزا دیگر اجازه ورود به کشور امارت را ندارید.

هزینه هر کدام از این ویزاها متفاوت است. قیمت ویزاهای توریستی در ارزان‌ترین حالت از ویزای 30 روزه سینگل شروع می‌شوند که هزینه آن 310 درهم است تا 90 روزه مولتی که هزینه آن 1750 درهم است. هزینه دریاقت اقامت‌های توریستی 30 روزه مولتی و 90 روزه سینگل هم برابر و حدود 700 درهم است.

اخذ اقامت دانشجویی

در سال‌های اخیر ورود به امارات به عنوان دانشجو از راه‌های بسیار متداول بوده است و تا حدی راحت‌تر از راه‌‌های دیگر ورود به امارات است اما خب مزایای کمتری نسبت به ویزای طلایی دارد. مدت ویزای دانشجویی یک سال است که تا مدتی که دانشجو مشغول به تحصیل است باید هر ساله تمدید شود. برای اخذ اقامت دانشجویی کشور امارات تنها نیاز است که از یکی از دانشگاه‌های این کشور پذیرش بگیرید.

کشور امارات دانشگاه‌های خوبی دارد از جمله دانشگاه امارات متحده عربی که رتبه 679 را در جهان دارد. همچنین دانشگاه‌‌های دیگری همچون ابوظبی، دانشگاه شارجه، دانشگاه هرویت وات، دانشگاه بیرمنگام و بسیاری دانشگاه‌های دیگر که حتی از کشورهای انگلیس و کانادا در دبی هستند، در امارات دانشجو خارجی می‌پذیرند.

اقامت دبی

چگونگی خرید ملک در امارت برا گرفتن اقامت؟

در ابتدا نیاز است تا شما با یک ویزا توریستی داشته باشید تا بتوانید وارد کشور امارات شوید و بعد از بازدید خانه، کارهای لازم برای خرید و انتقال مالکیت را انجام دهید. پس از آن باید مدارک خود را برای گرفتن اقامت طولانی مدت به اداره مهاجرت دبی ارائه دهید؛ این مدارک شامل قرارداد خرید خانه، کپی پاسپورت مالک، کپی ویزای فعلی و بقیه مدارک هویتی هستند.

ویژگی‌های ویزای طلایی امارات

از سال 2019 که امارات امکان اقامت طولانی مدت را برای افراد کارآفرین و متخصص فراهم کرده است میزان تمایل به سرمایه گذاری در این کشور از سوی شرکت‌های بزرگ جهان بیشتر شده است. افراد می‌توانند به راحتی خرید یک خانه در امارات اقامت طلایی این کشور را بگیرند و به مدت پنج سال در امارات باشند. در این مدت می‌توانید کسب و کار خود را در مرکز تجارت جهانی یعنی شهر دبی راه‌اندازی کنند.

قبل از سال 2019 شما برای این کار نیاز به یک واسطه اماراتی داشتید اما اکنون خودتان می‌توانید مستقیم در دبی فعالیت تجاری داشته باشید. حدود 80 درصدر از ساکنین شهر دبی از لحاظ رفاه زندگی و سطح مالی در بالاترین استانداردهای جهانی قرار دارند. اگر فردی بتواند در دبی مشغول فعالیت شود به احتمال زیاد سود بسیار زیادی می‌کند.

مهاجرت به امارات به عنوان نیروی کار

فرد متقاضی اقامت دبی کاری باید حتما از سوی یک کارفرما اماراتی دعوتنامه دریافت کند. به صورت کلی این پروسه پیچیده است و کارفرما باید مدارک زیادی را به اداره مهاجرت امارات برای آوردن یک نیروی کار خارجی ارائه دهد. اما از آن جایی که کشور امارات یک کشور بسیار پیشرفته است قطعا ورود به آن و اشتغال در این کشور آینده خوبی را برای فرد تضمین می‌کند و به سختی‌های مسیر می‌ارزد.

اقامت دبی

سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با اقامت کشور امارات صحبت کردیم. در پایان لازم ذکر است که اخذ اقامت کشور امارات کار بسیار پیچیده‌ای است و به طور قطع یک فرد عادی نمی‌تواند به تمام قوانین و شرایط مهاجرت به امارات تسلط داشته باشد به همین علت توصیه می‌شود تا حتما با یک وکیل مهاجرت مشورت کنید. وکیل مهاجرت می‌تواند با توجه به شرایط شما، روش مناسبی را برای اخذ مهاجرت پیشنهاد دهد و در تمام مراحل مهاجرت در کنار شما خواهد بود و در مراحل مختلف شما را راهنمایی خواهد کرد. به طور قطع کشور امارات از بهترین مقصدهای مهاجرت مخصوصا برای سرمایه گذاران و کار آفرینان است. با کسب ویزای طلایی کشور امارات شما می‌توانید اقدامات لازم برای شروع و گسترش شرکت خود در بازارهای جهان را آغاز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایران امارات

مرجع اطلاعاتی ایرانیان مقیم امارات

با توجه به آزاد شدن واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و خارج از ایران

به دلیل درخواستهای بسیار زیاد جهت اعلام قیمت بروز خودرو لطفا فقط از طریق فرم زیر اقدام نمایید تا سریعتر پاسخگویی شود.