ایران امارات

اقامت دبی کاری به راحتی

اقامت دبی کاری

اقامت دبی کاری به راحتی

از جمله شهر هایی که در دهه ‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و به سوی تغییراتی مثبت گام برداشته است، دبی می‌ باشد. همچنین دبی از مدرن ‌ترین شهر های کشور امارات و قطب اصلی و مرکزی تجارت و اقتصاد در خاورمیانه می ‌باشد و تاثیرات بسزایی دارد.

راه‌های پر طرفدار مهاجرت به دبی ثبت شرکت و سرمایه گذاری هستند اما اگر بخواهید اقامت دبی بدون ثبت شرکت و سرمایه گذاری بگیرید یک گزینه مناسب شما ویزای کاری است.

با وجود سرمایه ‌گذاران و شرکت ‌های معتبر بین‌ المللی فراوان، که نیرو و کارمندان زیادی را جذب می ‌نمایند، هر ساله این شهر زیبا بسیاری از متقاضیان مهاجرت، خصوصاً مهاجرت کاری را از اقصی نقاط دنیا پذیرا می ‌باشد.

ابتدایی ‌ترین کار پس از تصمیم گرفتن افراد به اقامت دبی و هم چنین اشتغال در این شهر و دستیابی به شرایط ایده آل پس از مهاجرت، باید از شرایط و مشاغلی که با انجام آنها به هدف خود می ‌توان رسید، آشنایی پیدا کرد.

مهاجرت کاری به دبی

از دلایل مهمی که اشخاص بسیاری قصد مهاجرت و کار کردن در امارات و شهر دبی را دارند، می‌توان به وجود حوزه نفت و گاز که از صنایع اصلی این شهر به حساب می‌آید و همچنین، با عملکرد مناسبی که سیاستگذاران امارات داشتند که منجر به  روابط بین‌المللی عالی گشته است و استفاده درست از سرمایه ‌های طبیعی، کشور امارات و به خصوص شهر دبی را تبدیل به پیشرفته‌ ترین کشور و شهر دنیا در سال‌ های اخیر کرده است.

قابل ذکر است که تنها صنعت موجود در امارات و دبی به نفت و گاز تخصص نمی‌یابد و این کشور بار عملکردی جدید در حوزه به کارگیری از انرژی تجدید پذیر همچون نور خورشید، از وابستگی ‌های خود به صنایع نفتی و گازی کاسته است تا با دیگر کشورها همسان گردد.

کشور امارات با فعالیت های خود در صنعت‌ های متفاوتی همچون خودرو سازی، هوافضا، ساخت و ساز، سرمایه‌گذاری و به خصوص صنعت گردشگری، وجود صنایع تجاری معتبر و به نام دنیا در کشور امارات به ویژه وجودشان در شهر دبی، دلیلی است بر پذیرش مهاجرینی با سوابق عالی که قصد کار در آن را دارند تا بتوانند رزومه بین‌المللی برای خود کسب نمایند و همچنین درآمد ارزی بالایی دریافت کنند.

برای مهاجرینی که قصد کار در شهر دبی را دارند و به دنبال آن نیاز به دریافت اقامت دبی، شرایط و قوانینی جود دارد که هر شخصی نمی‌تواند بدون رعایت آن دست پیدا نماید.

مهاجرت کاری به شهر دبی، یعنی فرد دارای یک موقعیت شغلی تمام وقت و بلند مدت باشد، شغلی که فصلی و موقتی نبوده و برای مدت زمان حداقل یک سال در دبی، درآمدی ارزی را به دنبال داشته باشد. بنابر قوانینی که دولت کشور امارات برای اشخاصی که قصد مهاجرت را دارند، باید دو مدرک بسیار مهم را، شامل جاب آفر و اقامت دبی کاری دریافت نماید که در ادامه به توضیحات آن خواهیم پرداخت.

هزینه های اقامت دبی

جاب آفر دبی

در ابتدایی ترین حالت مهاجرت کاری به دبی یا کشور امارات، یافتن موقعیت شغلی مناسب در این شهر و سپس دریافت دعوت نامه کاری که به عبارتی جاب آفر نام دارد می ‌باشد. برای اخذ جاب آفر می ‌توان از روش‌های متفاوتی از جمله روش سنتی استفاده نمود. در این روش فرد، ویزای توریستی امارات را دریافت کرده و با شرکت در مصاحبه ‌های حضوری شرکت‌ ها و کارفرما های مهم، در حوزه کاری خود که در گذشته رزرو کرده است، حضور پیدا می‌کند و در صورت موفق شدن در این پروسه مقدمات دریافت جاب آفر و به دنبال آن مهاجرت کاری آغاز و انجام خواهد شد.

از دیگر راه‌های یافتن شغل در دبی می‌توان به استفاده از انتشارات آنلاین امارات مانند Gulf News, Khaleej Times, Emarat Al Youm اشاره کرد تا از موقعیت‌ های شغلی بین المللی آگاه شد. همچنین می ‌توان از شبکه ‌های اجتماعی تخصصی، همانند لینکدین که در آن سوابق،رزومه کاری تجاری و مهارت‌های فرد موجود می‌ باشد، برای شرکت ‌ها و موقعیت ‌های شغلی، رزومه ارسال نمود.

از دیگر راهکارها می‌توان به استفاده از برخی پرتال‌ های آنلاین نظیرGulf News Careers, Bayt, MonsterGulf, NaukriGulf اشاره داشت که با ثبت نام کردن در آن ها می ‌توان از امکاناتشان استفاده نمود. البته باید قبل از ثبت نام و استفاده از این پورتال‌ های بومی، از قوانین و مقررات فعالیت در حوزه ‌ها آگاه بود.

وجود برخی آژانس‌ های کاریابی در داخل و خارج از ایران هم که با توجه به مهارت‌ ها و سوابق کاری هماهنگی‌ هایی را جهت اخذ موقعیت شغلی مناسب و جاب آفر انجام می ‌دهند، جهت یافتن شغل، مناسب است که معمولاً آن ها بخش زیادی از هزینه ‌های خدمات خودشان را، از کارفرماها دریافت می ‌نماید.

در نتیجه باید دانست که جاب آفر، مدرکی پیش نیاز جهت اخذ ویزا و اقامت دبی کاری می ‌باشد که پیش از اقدام برای اخذ ویزای امارات، باید کارهای لازم جهت توافق با کارفرما و شرکت اماراتی و در نتیجه دریافت جاب آفر صورت گیرد.

ویزای کار امارات یا دبی

صدور ویزای کار یا همان مجوز work permit دبی که توسط وزارت منابع انسانی امارات MoHRE صدور میشود، نیازمند ارائه اطلاعات در وب سایت expat.com و عرضه مدارک اسپانسرشیپ و پشتیبانی کارفرمای متقاضی در این کشور می ‌باشد.

به عبارت دیگر در صورت انجام مصاحبه و ارسال کردن مدارک کاری و هویتی برای کارفرمایی که در دبی حضور دارد و موافقت شرکت مورد نظر و کارفرمایش، با فعالیت و مهاجرت کاری شما به دبی جاب آفر صادر شده و وی به عنوان اسپانسرشیپ مجوز کاری شما در دبی را عهده ‌دار خواهد بود.

تمامی پروسه مهم مهاجرت کاری به دبی از جمله آزمایش مدیکال، دریافت کارت شناسایی اماراتی و کارت کار با هماهنگی و اسپانسر شیپ کارفرما، انجام می‌گیرد و مجوز کاری متقاضی به صورت مهری با اعتبار ۶۰ روزه، در پاسپورت و ویزا وی درج می‌گردد.

نکته قابل ذکر این است که مجوز کار و اقامت متقاضی، توسط اداره اقامت و امور خارجه GDRFA شهر دبی صادر می‌ گردد.

همچنین نکته حائز اهمیت برای شخصی که قصد دارد اقامت دبی کاری را دریافت نماید این است که، برای مجاز شدن به اسپانسر و دعوت از سایر اعضای خانواده همچون، همسر و فرزندان جهت همراهی و زندگی در دبی باید پروسه اخذ اقامت دبی کاری وی تکمیل شده و بر اساس قوانین وضع شده در دولت کشور امارات، باید پاسپورت متقاضی از زمان ورودش به خاک امارات و درخواست مجوز کار، حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

مزیت های اقامت دبی

سخن پایانی

جهت کار کردن و کسب درآمد ارزی، یکی از بهترین انتخاب ها مهاجرت به دبی می باشد که با وجود شرکت های معتبر و به نام بین المللی برای هر شخصی هدفی عالی خواهد بود.اقامت دبی کاری نیز پس از طی کردن مراحل گفته شده و پذیرفته شدن از سوی کارفرما، صادر خواهد شد.برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا با کارشناسان ایران امارات در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایران امارات

مرجع اطلاعاتی ایرانیان مقیم امارات

با توجه به آزاد شدن واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و خارج از ایران

به دلیل درخواستهای بسیار زیاد جهت اعلام قیمت بروز خودرو لطفا فقط از طریق فرم زیر اقدام نمایید تا سریعتر پاسخگویی شود.