ایران امارات

اجاره خودرو در دبی چگونه است؟ صفر تا صد

اجاره خودرو در دبی

اجاره خودرو در دبی چگونه است؟ صفر تا صد

لازم است بدانید یکی از مواردی که سبب پرهزینه شدن سفر شما به دبی می‌شود؛ هزینه‌های حمل و نقل است. همچنین استفاده از تاکسی و اتوبوس‌های شهری می‌تواند علاوه بر هزینه بالا، سبب از دست رفتن وقت و زمان شما شود. بنابراین بسیاری از افرادی که به دبی سفر می‌کنند؛ اجاره خودرو، جز اولین کارهایی است که انجام می‌دهند. اجاره خودرو در دبی سبب مزایای زیادی همچون عدم اتلاف وقت، کاهش هزینه‌ها، عدم نیاز به شناخت دقیق شهر می‌باشد. اگر شما هم قصد سفر به دبی را دارید؛ در این مقاله همراه ما باشید تا بررسی کنیم اجاره خودرو در دبی چگونه است.

اجاره خودرو در دبی چگونه است؟

دبی یکی از مدرن‌ترین شهرهای منطقه خلیج فارس است که توانسته با توسعه سیستم حمل و نقل عمومی خود رفت و آمد را برای گردشگران ساده‌تر کند، اما همانطور که گفته شد استفاده از وسایل نقلیه می‌تواند هزینه بر باشد و سبب اتلاف وقت شود. بنابراین یکی از گزینه‌های مناسب اجاره خودرو در این کشور می‌باشد. شاید شما هم کنجکاو شده باشید که شرایط اجاره خودرو در دبی چگونه است بنابراین برای دانستن آن، باید به بررسی مراحل اجاره خودرو در دبی بپردازیم.

بررسی مراحل اجاره خودرو در دبی

همانطور که گفته شد اجاره‌ی خودرو در دبی نیازمند طی کردن مراحلی است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

داشتن گواهینامه بین المللی

برای آن که بسیاری از افراد بتوانند از این شرایط استفاده کنند، بنابراین شرایط اجاره خودرو در دبی خیلی سخت‌گیرانه نیست، فقط نیازمند مدارک هویتی همچون پاسپورت و گواهینامه بین المللی است و شما می‌توانید با داشتن آن به صورت آنلاین یا حضوری با مراجعه به شرکت‌های اجاره خودرو به صورت ساعتی یا روزانه قرارداد بسته و خودرو را اجاره کنید.

چگونه گواهینامه بین‌المللی دریافت کنم؟

گواهینامه بین المللی یک سند به شکل کارت یا دفترچه است که دارای اعتبار یک تا سه ساله می‌باشد و توسط مراجع ذی صلاح کشورهای مختلف صادر می‌شود. با داشتن این گواهینامه، فرد می‌تواند حق رانندگی در کشورهای خارجی را داشته باشد. نحوه دریافت این گواهینامه به شرح زیر است:

  • به منظور داشتن گواهینامه بین‌المللی رانندگی به مدت یک سال، داشتن اصل گواهینامه رانندگی معتبر کشور ایران با اعتبار حداقل یک ماه و سه روز و به منظور داشتن گواهینامه بین‌المللی رانندگی به مدت ۳ سال، داشتن اعتبار گواهینامه رانندگی کشور ایران به مدت ۳ سال الزامی می‌باشد.
  • داشتن یک قطعه عکس سه در چهار
  • داشتن اصل یا صفحه اول تصویر گذرنامه
  • تکمیل کردن فرم درخواست
  • پرداخت مبلغ ۴۳۰۰۰۰ تومان بابت هر جلد گواهینامه رانندگی بین‌المللی یک ساله و پرداخت ۱۲۰۰۰۰۰ تومان بابت هر جلد گواهینامه رانندگی بین‌المللی ۳ ساله

پس از تکمیل اطلاعات می‌توانید با مراجعه به یکی از کانون‌های جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران، به صورت تحویل فوری و یک روزه گواهینامه خود را دریافت کرده یا می‌توانید برای دریافت آن به یکی از نمایندگی‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مراجعه کنید.

دریافت گواهی نامه بین المللی در دبی

بررسی و رزرو خودرو

پس از دریافت گواهینامه رانندگی بین‌المللی در قدم بعد باید به صورت آنلاین یا از طریق شرکت‌های اجاره دهنده محلی، از بین خودروهای موجود خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای انتخاب خودرو مورد نظر خود نیاز است که به قیمت‌ها، شرایط اجاره، خدمات مرتبط مانند بیمه، کیلومتر برداری و شرایط بازگرداندن ماشین توجه کنید.

داشتن مدارک لازم

مدارکی که نیاز است برای اجاره خودرو در اختیار داشته باشید عبارتند از: گذرنامه، گواهینامه رانندگی بین المللی و کارت اعتباری.

پرداخت وجه اجاره خودرو

پس از آن که خودرو مورد نظر خود را انتخاب کردید و شرایط اجاره شما تایید شد؛ اکنون نیاز است که هزینه آن را پرداخت کنید. این هزینه شامل اجاره ماشین به همراه هرگونه سپرده گذاری می‌باشد.

تحویل خودرو

پس از انجام شرایط گفته شده می‌توانید در روز و ساعت مشخص به مرکز اجاره خودرو مراجعه کرده و خودرو خود را دریافت کنید. دقت داشته باشید که قبل از خروج، وضعیت خودرو و تجهیزات آن مانند کیلومتر شمار و وضعیت سوخت را بررسی کنید و در صورت بروز هرگونه مشکل در ظاهر و عملکرد خودرو، آن را به شرکت گزارش دهید.

تحویل خودرو در دبی

قوانین اجاره خودرو در دبی چگونه است؟

در کشور امارات نیز مانند سایر کشورها، حداقل سن دریافت گواهینامه ۱۸ سال می‌باشد، اما لازم است بدانید که شرط سنی برای اجاره خودرو متفاوت است. معمولا در شهر دبی شرط سنی شرکت‌های اجاره دهنده خودرو ۲۳ سال می‌باشد، اما برخی شرکت‌ها این شرط سنی را ۲۵ سال به بالا قرار دادند. علاوه بر شرایط سنی قوانین و نکات قابل توجه دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

  • حداقل مدت اجاره خودرو ۲۴ ساعت است و حتی اگر خودرو را برای دو ساعت اجاره کنید؛ باید هزینه یک روز کامل را بپردازید.
  • باید خودرو را با همان مقدار سوختی که تحویل گرفته‌اید به شرکت برگردانید. در غیر این صورت مجبور به پرداخت هزینه اضافی می‌باشید.
  • گفتنی است که بیمه دارای محدودیت‌هایی می‌باشد. بنابراین حتما شرایط بیمه را به دقت مطالعه کنید.
  • به منظور جلوگیری از لغو بیمه نامه، در صورت وقوع حادثه حتما به شرکت اجاره دهنده اطلاع دهید تا اخطار نقص دریافت کنید.
  • در این شهر محدودیت رانندگی وجود دارد و خودروهای اجاره‌ای فقط در مناطق آسفالت شده مجاز به تردد هستند.
  • به همراه داشتن حیوانات خانگی ممنوع می‌باشد و فقط حیوانات خانگی کوچک، آن هم در سبد مخصوص خود مجاز به حمل داخل خودرو هستند.

بررسی قیمت اجاره خودرو در دبی

پیش از آن که بگوییم قیمت اجاره خودرو در دبی چگونه است باید این را بدانید که اجاره خودرو در این شهر، قیمت ثابتی ندارد و برای اطلاع از قیمت دقیق، باید به مراکز مختلف مراجعه کرده و پرس و جو کنید، سپس بر اساس خودرویی که انتخاب می‌کنید؛ هزینه آن را پرداخت کنید. به این نکته توجه کنید که قیمت اجاره لامبورگینی، با خودروهای مینی یا شاسی قابل مقایسه نیست و به مراتب بیشتر است. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی است. هزینه‌های جانبی شامل هزینه سوخت، سالیک، جریمه‌های ترافیکی و مواردی مانند استفاده از صندلی کودک می‌باشد.
اگر احتیاج به راننده دارید؛ لازم به ذکر است که هزینه آن به صورت روزانه و بر اساس ماشینی که انتخاب می‌کنید؛ محاسبه می‌شود. به طور کلی برای ماشین‌های معمولی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ درهم و ماشین‌های لوکس معمولا ۴۸۰ تا حداقل ۵۵۰ درهم باید پرداخت کنید. گفتنی است که اجاره خودروهای اقتصادی هزینه‌ای بین ۵۰ تا ۹۰ درهم برای شما به همراه خواهد داشت. البته به این نکته توجه کنید که این هزینه‌ها در زمان نگارش این مقاله به این صورت است و ممکن است دچار تغییراتی شود.

اجاره خودرو در دبی

سخن پایانی

در این مقاله دریافتید که شرایط اجاره خودرو در دبی چگونه است و با قوانین و نکات ضروری آن آشنا شدید. اجاره خودرو در دبی می‌تواند یک راه به صرفه در مقایسه با تردد با تاکسی و خودروهای درون شهری باشد. لازم است بدانید که اگر به صورت گروهی عازم دبی هستید؛ اجاره ون می‌تواند برای شما یک گزینه اقتصادی به حساب بیاید. شما با اجاره ون می‌توانید به راحتی در شهر تردد کنید؛ بدون آن که به ودیعه و مدارک خاصی نیاز داشته باشید.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر در زمینه اجاره خودرو در شهر دبی سوال یا تجربه‌ای دارید؛ حتما در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایران امارات

مرجع اطلاعاتی ایرانیان مقیم امارات

با توجه به آزاد شدن واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و خارج از ایران

به دلیل درخواستهای بسیار زیاد جهت اعلام قیمت بروز خودرو لطفا فقط از طریق فرم زیر اقدام نمایید تا سریعتر پاسخگویی شود.