بهترین محل اقامت در دبی + ایرانیان مقیم در دبی

بهترین محل اقامت در دبی + ایرانیان مقیم در دبی

محله‌های ایرانی‌نشین دبی

از گذشته تا کنون، کشور امارات به‌خاطر نزدیکی به کشور ما، میزبان بسیاری از ایرانیان بوده است. بیشتر افرادی که برای تحصیل و یا فعالیت‌های تجاری به دنبال ارتباط با کشورهای بین‌المللی هستند، شهر دبی را انتخاب می‌کنند. در زمانی که افراد برای اخذ اقامت به شهر دبی نقل‌مکان می‌کنند علاقه بیشتری دارند که در مناطقی با هم‌زبانان خود زندگی کنند. تراکم جمعیتی ایرانیان در مناطق مختلف شهر دبی وجود دارد بااین‌حال در این مقاله سعی شده است تا بهترین محل اقامت دبی برای فارسی‌زبانان را معرفی کنیم.

جمیرا

یکی از مناطق گران‌قیمت و زیبای دبی، محله جمیرا می‌باشد. در این منطقه، برج‌ها و هتل‌های معروفی وجود دارد که باعث شده است منطقه جمیرا به‌عنوان یکی از مناطق لوکس نشین شهر دبی شناخته شود. در این مکان بسیاری از ایرانیانان مقیم دبی که دارای شرکت، استارت‌آپ و کارخانجات معروف هستند، زندگی می‌کنند.

دیره

منطقه ایرانی‌نشین دیره، یکی از قدیمی‌ترین بافت‌های تاریخی شهر دبی را به خود اختصاص داده است. دیره حتی در بعضی از بخش‌ها و کوچه‌ها همچنان بافت تاریخی خود را حفظ کرده؛ ولی بااین‌حال از زندگی مدرن نیز رنگ و بویی در خود جای‌داده است. این منطقه به‌خاطر دسترسی راحت به بخش‌های مختلف شهری، به‌عنوان یکی از بهترین محل‌های اقامت برای ایرانیان در شهر دبی معرفی می‌شود. بازار طلا، ادویه و بازارهای سنتی، بخش‌های مهم این منطقه هستند. از مهم‌ترین نکات مثبت منطقه دیره، می‌توان به وجود انواع ویلا و منزل با قیمت‌های متفاوت برای اقامت اشاره نمود.

مارینا

مارینا را می‌توان یکی از پرتراکم‌ترین بافت‌های جمعیتی در شهر دبی دانست که در آن ایرانیان زیادی اقامت دارند. وجود ساختمان‌هایی نظیر برج خلیفه و دبی مال باعث شده است که قیمت املاک و ویلا در این منطقه بالاتر از سایر بخش‌های شهر باشد. بااین‌حال بسیاری از ایرانیان که از نظر مالی، دارای رفاه بالاتری هستند، در این منطقه اقدام به خرید ویلا و آپارتمان می‌کنند. اکثر برج‌های مسکونی در این منطقه، دارای امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری می‌باشد.

داون تاون

اگر علاقه‌مند به سکونت در مناطق جدید و پر از پیشرفت‌های تکنولوژی باشید. داون تاون به‌عنوان بهتری محل برای اقامت شما در دبی می‌باشد. این منطقه دارای برج‌های تجاری معروف، هتل بزرگ داون تاون و هتل‌های لوکس 5 ستاره و همچنین شیک‌ترین رستوران و کافه‌ها می‌باشد.

بستکیه

محله بستکه، کمی عقب‌تر از بافت پیشرفته شهری، به سمت سنتی بودن خود گام برداشته است. علت آن نیز عدم تمایل افراد ساکن در این محله برای تغییر بافت تاریخی آن است. اگر در این محله گذر کنید، بافت تاریخی آن به‌شدت به منطقه جنوب ایران شباهت دارد. ایرانیان از قدیم در این محله سکونت داشته‌اند و بالطبع سبک معماری ایرانی در این مکان به چشم می‌خورد.

بهترین محل اقامت در دبی باتوجه‌به نوع اقامت

اقامت در دبی

باتوجه‌به توضیحات مختصری که در بخش قبلی در مورد بهترین محل اقامت در دبی ارائه شد، می‌توان محل سکونت در شهر دبی را از نظر نوع اقامت تقسیم‌بندی کرد.

بهترین محل اقامت در دبی برای سرمایه‌گذاری

بدون شک منطقه مارینا یکی از جذاب‌ترین محل‌ها برای سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود. ایرانیانی که به دنبال سرمایه‌گذاری در املاک به شهر دبی سفر می‌کنند، در این مناطق اقدام به خرید ویلا و منزل داشته تا از طریق این خرید، در خصوص اخذ ویزای سرمایه‌گذاری دبی نیز اقدام کنند. ساخت‌وساز در این منطقه بالاتر از سایر محل‌ها بوده و همچنین برای سرمایه‌گذاری افراد با توان اقتصادی متوسط روبه‌بالا مناسب است.

بهترین محل اقامت در دبی با سبک زندگی ایرانی

اگر ساکن جنوب کشور باشید بدون شک منطقه بستکه را برای اقامت خود انتخاب می‌کند. علت آن نیز کاملاً مشخص است. طراحی معماری جنوب ایران، وجود بادگیر و بافت سنتی، همگی نشان از وجود تشابهات فرهنگی بسیار بین ایرانیان و افراد مقیم در این محله دارد.

از طرفی اگر در کنار زندگی در یک بافت تاریخی به دنبال استفاده از امکانات تکنولوژی و پیشرفته در شهر باشید، می‌توانید برای خرید منزل از بخش دیره دبی دیدن کنید. در این محل، تجار و بازرگانان ایرانی بیشتر از سایر مشاغل اقامت دارند.

بهترین محل اقامت در دبی برای دانشجویان

اگر برای تحصیل در شهر دبی به دنبال اقامت باشید، محل‌های مختلفی را می‌توانید برای خود انتخاب کنید. علاوه بر وجود خوابگاه‌های دانشجویی با اتاق‌های یک‌نفره و یا چندنفره، آپارتمان‌های متعددی باتوجه‌به وضعیت مالی دانشجویان در سراسر شهر وجود دارد که بر اساس نیازها و ترجیحات افراد می‌تواند انتخاب شود.

ارزان‌ترین محل برای اقامت در دبی

چنانچه به دنبال اقامت طولانی در شهر دبی باشید، بهتر است که محل اقامت شما باتوجه‌به هزینه‌های بالا در شهر دبی، از یک محل ارزان انتخاب شود. علت آن بیشتر به‌خاطر عدم آشنایی کامل شما در بدو ورود به شهر دبی است. بعد از مدتی که کسب‌وکار و یا فعالیت اقتصادی شما در این شهر رونق گرفت، می‌توانید برای خرید ویلا و یا منزل از بخش‌های لوکس شهر دیدن داشته باشید. بااین‌حال محل‌هایی نیز وجود دارد که علاوه بر وجود امکانات مناسب رفاهی و اقامتی دارای هزینه کمتری به نسبت سایر مناطق شهر هستند که می‌توان از محل‌های زیر دراین‌خصوص نام برد.

پروداکشن سیتی

منطقه شیخ زاید دبی یا پروداکشن سیتی را می‌توان یکی از بهترین محل اقامت در دبی نام برد. افراد مجرد، دانشجوها و کسانی که به دنبال یک سوئیت کوچک برای اقامت باشند، می‌توانند در این منطقه اقدام به خرید و یا اجاره واحدهای آپارتمانی کنند.

سرنا دبی

خانه‌های ردیفی و تاون هاوس، دلیل ارزانی املاک در سرنا دبی می‌باشد. طرح ساختمان‌سازی و خیابان‌های این منطقه کاملاً شبیه به محله‌های آمریکا و کاناداست. برای شروع خریدوفروش املاک در دبی، به‌هیچ‌وجه سرنا دبی را فراموش نکنید.

ورسان دبی

یکی از دیگر منطقه‌های ارزان دبی و به‌عنوان بهترین محل اقامت در دبی، ورسان دبی را می‌توان نام برد. به علت درحال‌توسعه بودن این محل، قیمت پایین‌تر آن و همچنین برای سرمایه‌گذاری بلندمدت، منطقه ورسان دبی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک می‌باشد.

اقامت در دبی

اینترنشنال سیتی

گزینه دیگری که به‌عنوان بهترین محل اقامت در دبی می‌توان به آن اشاره نمود، منطقه اینترنشنال سیتی در شهر دبی است. وجود دریاچه الورسان، مرکز تجاری اجناس چینی و سینما و رستوران‌های متنوع، باعث شده است که منطقه اینترنشنال سیتی برای خرید و یا اجاره ویلا به‌عنوان یکی از بهترین محل‌های اقامت دبی به نظر برسد.

بهترین منطقه دبی برای تأسیس دفتر کار در زمان اقامت در دبی

کسانی که به دنبال شروع یک استارت‌آپ و یا سرمایه‌گذاری به شهر دبی نقل‌مکان می‌کنند، عموماً به دنبال تأسیس شرکت خود به دنبال اجاره یک دفتر کار مناسب و مقرون‌به‌صرفه هستند. مناطقی که در زیر به آن اشاره می‌کنیم جزئی از بافت اقتصادی و سرمایه‌گذاری دبی بوده که امکان اجاره ارزان در دبی را فراهم می‌کند.

منطقه الرشیدیه

الرشیده را به‌عنوان فضاهای اداری ارزان و درعین‌حال با امکانات رفاهی متعدد می‌شناسند. دنیایی از کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ در این منطقه وجود دارد که در خصوص تعامل با سایر شرکت‌ها باعث شده که این منطقه برای تأسیس دفتر کار در دبی جذاب‌تر به نظر برسد.

شهر رسانه‌ای دبی

مدیا سنتر دبی که در قلب شهر واقع شده است، یکی دیگر از جذاب‌ترین مناطق برای تأسیس دفتر کار در دبی به نظر می‌رسد. از دفترهای کوچک تا مراکز اداری چندطبقه، همگی در مدیا سنتر پیدا می‌شود. همچنین وجود این منطقه در مرکز شهر دبی باعث شده است که کسب‌وکارها و افراد مختلف برای تبادلات اقتصادی خود بیشتر در این مکان حضور داشته باشند.

مزایای اقامت در دبی در محله‌های ایرانی‌نشین

از جمله مهم‌ترین مزایای اقامت در محل‌های ایرانی‌نشین دبی، می‌توان به هم زبان بودن با اکثریت ساکنین آن محله اشاره نمود. این موضوع باعث بهبود بستر زندگی افراد شده و ضمن ازبین‌بردن مشکلات روحی در اوایل مهاجرت، باعث می‌شود تا افراد بتوانند از تجربه سایر هم‌میهنان خود در دبی استفاده کنند.

همچنین راحتی ارتباط با هم‌زبانان باعث می‌شود که برای اخذ بهترین محل اقامت در دبی بتوان از ایرانیانی که در شهر دبی در زمینه املاک فعالیت دارند، مشاوره گرفت و بهترین محل برای اقامت را باتوجه‌به سرمایه و مدت‌زمان اقامت، اخذ نمود.

نزدیکی دین و فرهنگ عامل اقامت ایرانیان در دبی

اقامت در دبی

در حالت کلی رفتار مردم شهر دبی با ایرانیان خوب و مناسب است. البته این نکته نیز باید ملاک قرار داده شود که 80 درصد ساکنین شهر دبی را مهاجرین از اقصی نقاط جهان تشکیل داده‌اند. به خاطر نزدیکی کشور ایران و امارات، ویژگی‌های اخلاقی در شهر دبی به نسبت سایر مناطق جهان، با ایرانیان مشابه بوده و می‌توان از این تفاهم رفتاری در زمینه آغاز تجارت و کسب و کار استفاده نمود.

جمع‌بندی

حدود 20 درصد از جمعیت دبی را ایرانیان تشکیل می‌دهند. این آمار بالا باعث شده است که برای اخذ اقامت دبی و سرمایه گذاری در این شهرو همچنین برای بهترین محل اقامت در دبی، راحت‌تر و بهتر از سایر شهرهای امارات نتیجه گیری انجام داد. سکونت در این شهر نیازمند خرید و یا اجاره یک منزل مسکونی می‌باشد که در این مقاله در خصوص انواع مناطق شهری و همچنین نحوه انتخاب بر مبنای علت اقامت در دبی با شما صحبت کردیم. تلاش شد که در این مقاله برای انتخاب بهترین محل اقامت در دبی اطلاعات کامل و جامعی را در اختیار شما قرار داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایران امارات

مرجع اطلاعاتی ایرانیان مقیم امارات

با توجه به آزاد شدن واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و خارج از ایران

به دلیل درخواستهای بسیار زیاد جهت اعلام قیمت بروز خودرو لطفا فقط از طریق فرم زیر اقدام نمایید تا سریعتر پاسخگویی شود.