اقامت طلایی دبی چیست؟

اقامت طلایی دبی

اقامت طلایی دبی چیست؟

امکان اقامت بلند مدت در دبی از سال 2019 با اعطای اقامت طلایی به افراد خارجی ممکن شد. اقامت طلایی دبی برای افرادی که قصد سرمایه‌گذاری و یا راه اندازی شرکت و تجارت در دبی دارند یک فرصت عالی است. کشور امارات با شکل دهی ویزای طلایی توانسته سرمایه گذاران خارجی زیادی را در سال‌های گذشته جذب کند. در حال حاضر ویزاهای کشور امارات را می‌توان به دو حالت توریستی و اقامت طلایی تقسیم بندی کرد؛ البته ویزاهای دیگری هم وجود دارند اما به علت شرایط بسیار عالی ویزای طلایی دبی، همه به دنبال اخذ این نوع از اقامت دبی هستند. اخذ اقامت طلایی دبی به نسبت راحت است و افراد زیادی موفق به اخذ ویزای طلایی 5 ساله می‌شوند. گرفتن اقامت طلایی 10 ساله قدری شرایط سخت‌تری دارد. در ادامه درباره اقامت طلایی دبی و راه‌های اخذ این نوع ویزا توضیح می‌دهیم.

اقامت طلایی دبی

مزایای اقامت طلایی دبی

اقامت طلایی دبی برای تمام افرادی که قصد مهاجرت به دبی با هر هدفی مثل تجارت، تحصیل، سرمایه گذاری و غیره را دارند، مناسب است. اقامت طلایی دبی مزایای بسیاری دارد که می‌توان به موارد زیر به عنوان بارزترین فواید آن اشاره کرد:

  • اقامت 5 تا 10 ساله قابل تمدید
  • خرید ملک بدون واسطه اماراتی
  • ثبت شرکت به نام خود فرد با مالکیت 100 درصد
  • دریافت ویزا بدون مدرک زبان
  • اجازه اقامت همسر و فرزندان
  • شرایط کسب درآمد به درهم امارات و دلار آمریکا
  • سپرده گذاری در بانک‌های بین المللی
  • توان مدیریت کسب و کار از راه دور
  • عدم پرداخت مالیات برای کسب و کار خود
  • تمدید بدون مشکل و راحت
  • اعطا اقامت به والدین فرد
  • اعطا ویزا به سه نیروی کار تحت نظر کارفرما دارای اقامت طلایی دبی
  • عدم اجبار به همکاری تجاری با افراد مقیم امارات
  • عدم نیاز به حامی یا قیم اماراتی

ویزای طلایی دبی برای سرمایه گذاران

یکی از روش‌های گران اخذ اقامت دبی سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف خصوصی کشور امارات است. میزان سرمایه گذاری شما باید حداقل به ارزش 10 میلیون درهم امارات باشد. به چند روش می‌توانید این سرمایه را وارد کشور امارات کنید. یک روش تأسیس شرکت است؛ اگر شرکتی در دبی تأسیس کنید که ارزش سهام آن به 10 میلیون درهم برسد می‌توانید اقامت طلایی دبی بگیرید.

راه دیگر خرید سهام است. اگر شما سهامی یک شرکت اماراتی خریداری کنید و ارزش سهام شما به بیش از ده میلیون درهم برسد هم اقامت طلایی دبی به شما تعلق میگیرد. نوع شرکتی که سهام آن را می‌خرید مهم نیست، می‌تواند یک شرکت تازه تأسیس یا قدیمی باشد و اینکه شرکت خارجی باشد و یا متعلق به یک فرد اماراتی هم مهم نیست.

راه دیگر سرمایه گذاری در دبی ایجاد یک سپرده 10 میلیون درهمی در صندوق سرمایه گذرای امارات است. سرمایه گذاری در دبی سریع ترین و مطمئن ترین راه برای گرفتن اقامت طلایی دبی است. اقامت طلایی دبی برای سرمایه گذاران 10 ساله خواهد بود.

اقامت طلایی دبی

ویزای طلایی برای نیروی کار متخصص

دبی یک شهر در حال توسعه است و نیاز به افراد متخصص دارد اما شرایط سختی برای جذب نیروی متخصص دارد. در واقع امارات تنها افرادی را که در دانشگاه‌های برتر جهان تحصیل کرده‌اند و یا عضو جوامع علمی معتبر هستند را جزو نیروهای متخصص در نظر می‌گیرد. همچنین سابقه کار نیز در پذیرش این افراد بسیار تأثیرگذار است. تمام مزایای ذکر شده برای اقامت طلایی دبی به افراد متخصص هم تعلق می‌گیرد. بسته به تخصصی که فرد دارد ممکن است اقامت 5 ساله یا 10 ساله بگیرد.

ویزای طلایی با ثبت شرکت

به افرادی که در دبی شرکتی ثبت کنند که حداقل ارزش تجاری معدل 15 هزار درهم داشته باشد، اقامت طلایی دبی تعلق می‌گیرد. ثبت شرکت در دبی نیازی به خرید ساختمان و یا تأسیس دفتر هم ندارد و شما می‌توانید یک شرکت که تنها در فضای مجازی فعالیت دارد را در دبی ثبت کنید. اقامت طلایی دبی برای کارآفرینان 5 ساله است.

اقامت طلایی دبی

سخن پایانی

روش‌های ذکر شده در این مقاله پر طرفدارترین و راحت‌ترین روش‌های اخذ اقامت طلایی دبی بودند. اقامت طلایی دبی به افراد دیگری نظیر دانشجویان نخبه، فعالان حقوق بشر، مخترعین، مالکان خانه در دبی، ورزشکاران و … هم تعلق می‌گیرد. در واقع امارات اقامت طلایی را ایجاد کرد تا بتواند سرمایه گذار و نیروی کار متخصص جذب کن؛ در نتیجه هر فردی که بتواند به اقتصاد امارات کمک کند می‌تواند اقامت طلایی دبی را کسب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ایران امارات

مرجع اطلاعاتی ایرانیان مقیم امارات

با توجه به آزاد شدن واردات خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و خارج از ایران

به دلیل درخواستهای بسیار زیاد جهت اعلام قیمت بروز خودرو لطفا فقط از طریق فرم زیر اقدام نمایید تا سریعتر پاسخگویی شود.